W „Little Nightmares 3” nie brakuje scen, które potrafią przyprawić o dreszcze. W tej części ponownie wcielamy się w duet Low i Alone, którzy próbują przetrwać w złowrogim świecie The Spiral. Każdy rozdział kryje nowe zagrożenia, a jednym z najbardziej stresujących momentów jest wizyta w gabinecie szalonego dentysty w rozdziale czwartym – The Institute. To sekwencja, w której zamiast uciekać na oślep, trzeba działać z chłodną głową i zachować absolutną ciszę. W tym poradniku wyjaśnię krok po kroku, jak przejść przez gabinet dentysty i nie wpaść w jego ręce.

Mroczny gabinet i pierwsze spotkanie z dentystą

Na początku rozdziału trafiasz do pomieszczenia przypominającego stare laboratorium połączone z gabinetem dentystycznym. W powietrzu unosi się kurz, a jedynym źródłem światła są przygaszone lampy i błyski odbijające się od metalowych narzędzi. W centrum pokoju stoi dentysta – potwór, który zachowuje się jak opętany chirurg. Nie widzi zbyt dobrze, ale ma doskonały słuch. Wystarczy, że zrobisz jeden nieostrożny krok, a natychmiast ruszy za tobą.

Już na tym etapie trzeba zapamiętać jedną rzecz – każdy dźwięk może oznaczać śmierć. Poruszaj się więc w przysiadzie i nie nadepnij na żadne szklane butelki leżące na podłodze. Jeśli coś się rozbije, dentysta natychmiast skieruje się w twoją stronę.

Jak uciec z gabinetu dentysty?

Twoim celem jest małe drzwiczki dla zwierząt znajdujące się po lewej stronie pomieszczenia. Tylko przez nie można uciec. Problem w tym, że otwarcie ich wydaje dźwięk, który przyciągnie uwagę dentysty. Dlatego zanim podejdziesz do drzwi, musisz zrobić dywersję i odciągnąć potwora na drugą stronę pokoju.

  1. Zacznij od cichego przejścia na lewą stronę pomieszczenia. Poruszaj się powoli i nie szuraj o podłogę.
  2. Kiedy dotrzesz do końca sali, użyj łuku Low – to ważna nowość w „Little Nightmares 3”.
  3. Wyceluj w jedną z butelek stojących po przeciwnej stronie pokoju i strzel w nią strzałą.
  4. Gdy szkło się rozbije, dentysta natychmiast pójdzie sprawdzić źródło hałasu.
  5. W tym momencie szybko podejdź do drzwiczek dla zwierząt i zacznij je pchać obydwoma bohaterami.

Ten moment jest kluczowy, bo nawet jeśli dentysta usłyszy, że uciekasz, zyskałeś wystarczająco dużo czasu, by przedostać się przez otwór i zamknąć za sobą przejście. Jeśli zrobiłeś to poprawnie, potwór zostanie po drugiej stronie i nie będzie już w stanie cię dosięgnąć.

Kilka praktycznych wskazówek

  • Nie biegnij – nawet jeśli wydaje ci się, że masz przewagę, sprint przyciągnie uwagę dentysty.
  • Zachowaj dystans – im dalej jesteś od niego w momencie użycia łuku, tym większa szansa, że nie zauważy ruchu.
  • Nie celuj zbyt blisko drzwi – strzała powinna spaść w przeciwległy róg, by potwór odszedł jak najdalej.
  • Ćwicz celność – strzały w butelki to nie tylko zagadki, ale też klucz do przetrwania.

Ciekawostka o scenie z dentystą

Twórcy z Supermassive Games przyznali w jednym z wywiadów, że inspiracją dla tej sekwencji były klasyczne horrory medyczne z lat 80. – w szczególności filmy o szalonych naukowcach i eksperymentach na ludziach. Projekt potwora-dentysty został zaprojektowany tak, by wywoływać u graczy dyskomfort dźwiękowy, dlatego jego ruchy i oddech zostały nagrane z prawdziwego gabinetu stomatologicznego, gdzie odtwarzano dźwięki borowania i skrzypienia narzędzi.

Ucieczka z gabinetu dentysty w „Little Nightmares 3” to jedna z tych scen, które łączą horror, napięcie i element logicznej zagadki. Kluczem do sukcesu jest cisza, cierpliwość i dobra koordynacja między Low i Alone. Gdy już przejdziesz przez drzwiczki i zostawisz potwora za sobą, poczujesz prawdziwą ulgę – dokładnie tak, jak po zakończonej wizycie u dentysty, z tą różnicą, że tu stawką było twoje życie.

Był to artykuł z serii: Little Nightmares 3
Spis treści