W grze Undermaster zadania s膮 kluczowym elementem rozwoju loch贸w i potwor贸w. Dzi臋ki nim nie tylko zdobywamy do艣wiadczenie (XP) i z艂oto, ale r贸wnie偶 odblokowujemy nowe przedmioty, pomieszczenia oraz ulepszenia, kt贸re znacz膮co wp艂ywaj膮 na efektywno艣膰 naszej podziemnej twierdzy.
Ka偶de zadanie sk艂ada si臋 z kilku etap贸w – od prostych czynno艣ci jak po艂o偶enie p艂ytek w sali, poprzez produkcj臋 przedmiot贸w, a偶 po bardziej zaawansowane wyzwania, jak rekrutacja potwor贸w czy podb贸j miast. Dobrze zorganizowane wykonywanie zada艅 pozwala na szybki rozw贸j lochu i sprawia, 偶e zarz膮dzanie podziemnym 艣wiatem staje si臋 bardziej strategiczne i satysfakcjonuj膮ce.
Warto pami臋ta膰, 偶e lista zada艅 jest dynamiczna – niekt贸re poziomy oferuj膮 losowe przedmioty, kt贸re mog膮 si臋 pojawi膰 tylko na danym etapie rozgrywki. Dlatego warto mie膰 zawsze przygotowane miejsce w lochu i zaplanowane dzia艂ania, aby w pe艂ni wykorzysta膰 nagrody i rozwija膰 swoich potwor贸w w optymalny spos贸b.
Poradnik krok po kroku – jak realizowa膰 zadania
1. Organizacja przestrzeni
Przed rozpocz臋ciem zada艅 nale偶y upewni膰 si臋, 偶e mamy odpowiedni膮 ilo艣膰 p贸l w poszczeg贸lnych pomieszczeniach. Przyk艂adowo, aby przyj膮膰 nowe potwory lub produkowa膰 przedmioty w warsztacie, nale偶y po艂o偶y膰 odpowiedni膮 liczb臋 p艂yt dolnych.
2. Produkcja i wyposa偶enie
Wiele zada艅 wymaga wytwarzania konkretnych przedmiot贸w, takich jak sto艂y, garnki, piecyki czy relikwiarze. Ka偶dy z nich zwi臋ksza funkcjonalno艣膰 lochu i umo偶liwia wykonywanie kolejnych zada艅. Pami臋tajmy, 偶e produkcja wymaga r贸wnie偶 surowc贸w oraz odpowiedniego poziomu pomieszczenia.
3. Piel臋gnacja potwor贸w
Niekt贸re zadania wi膮偶膮 si臋 bezpo艣rednio z opiek膮 nad potworami – zapewnienie im 艂贸偶ek, odpowiedniego wy偶ywienia i miejsc do pracy jest konieczne, aby wykonywa艂y swoje obowi膮zki efektywnie. Zaniedbanie tych element贸w mo偶e spowodowa膰, 偶e potwory opuszcz膮 loch lub przestan膮 pracowa膰.
4. Strategia i kolejno艣膰
Zadania w Undermaster nie zawsze wykonuje si臋 w kolejno艣ci losowej. Cz臋sto jest korzystne, aby rozpoczyna膰 od zada艅 wymagaj膮cych mniejszej ilo艣ci surowc贸w, a dopiero p贸藕niej przechodzi膰 do bardziej z艂o偶onych. Planowanie i kontrola nad wszystkimi etapami gwarantuje p艂ynny rozw贸j lochu i maksymalizacj臋 nagr贸d.
Tabela zada艅 g艂贸wnych (poziomy 1-20)
| Poziom | Zadania do wykonania | Nagroda XP | Nagroda z艂ota | Dodatkowe nagrody |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Powi臋ksz sypialni臋 o 2 pola i po艂贸偶 w niej 2 p艂yt dolnych Posiadaj 2 艂贸偶ka w sypialni |
80 XP | 2.120 z艂ota | – |
| 2 | Powi臋ksz sypialni臋 o 4 pola i po艂贸偶 4 p艂yt dolnych Posiadaj 4 dekoracje |
260 XP | 3.000 z艂ota | 9 p艂yt dla kuchni |
| 3 | Zr贸b wolne miejsce Po艂贸偶 9 p艂yt w kuchni Posiadaj 1 Garnek w kuchni Posiadaj 1 Szaf臋 na zapasy w kuchni |
300 XP | 6.000 z艂ota | 9 p艂yt do warsztatu |
| 4 | Ugotuj 5 zup warzywnych Eksploatuj 9 ska艂 Po艂贸偶 9 p艂yt w warsztacie |
825 XP | 7.500 z艂ota | 1 St贸艂 jadalny |
| 5 | Zbuduj 1 St贸艂 warsztatowy w warsztacie Wyprodukuj 1 St贸艂 jadalny Posiadaj 1 St贸艂 jadalny w kuchni Wy艣lij goblina na jedzonko |
575 XP | 2.640 z艂ota | – |
| 6 | Zbadaj Relikwiarz goblin贸w Wyprodukuj 1 Relikwiarz goblin贸w Posiadaj 1 Relikwiarz goblin贸w w sypialni |
490 XP | 5.000 z艂ota | – |
| 7 | Zbadaj Straszn膮 szaf臋 Posiadaj 1 Straszn膮 szaf臋 w sypialni |
1.000 XP | 2.910 z艂ota | – |
| 8 | Posiadaj 1 Stojak na czapki w sypialni Posiadaj 1 Zlew poziom 1 w kuchni Powi臋ksz sal臋 Tronow膮 o 4 pola |
1.650 XP | 3.050 z艂ota | 4 p艂yt dolnych dla sali Tronowej |
| 9 | Po艂贸偶 w sali Tronowej 4 p艂yt dolnych Posiadaj 1 Dywanik pod Tron w sali Tronowej |
2.250 XP | 5.000 z艂ota | 3 p艂yty w warsztacie |
| 10 | Powi臋ksz warsztat o 3 pola Po艂贸偶 w warsztacie 3 dalsze p艂yt dolnych Zbadaj szaf臋 magazyn poziom 1 Wyprodukuj 5 cz臋艣ci Szafy magazynowej poziom 1 Posiadaj 1 Szafa magazynowa poziom 1 w warsztacie |
2.600 XP | 1.500 z艂ota | – |
| 11 | Zbadaj St贸艂 warsztatowy towary eksportowe 1 Wyprodukuj 7 cz臋艣ci St贸艂 warsztatowy towary eksportowe 1 Posiadaj 1 St贸艂 warsztatowy towary eksportowe 1 w warsztacie Wyprodukuj 10 Krasnali ogrodowych Sprzedaj 10 Krasnali ogrodowych |
3.500 XP | 3.480 z艂ota | – |
| 12 | Zr贸b miejsce w pomieszczeniu i po艂贸偶 6 p艂yt dla warsztatu Wyprodukuj 2 St贸艂 warsztatowy towary eksportowe 1 Posiadaj 3 St贸艂 warsztatowy towary eksportowe 1 w warsztacie |
1.010 XP | 3.620 z艂ota | – |
| 13 | Zr贸b miejsce w pomieszczeniu i po艂贸偶 9 p艂yt dla warsztatu Posiadaj 1 Garnek na zup臋 w kuchni Posiadaj 1 Szafa na zapasy w kuchni Wyprodukuj 1 St贸艂 jadalny poziom 1 Posiadaj 1 St贸艂 jadalny poziom 1 w kuchni |
500 XP | 3.770 z艂ota | – |
| 14 | Zbadaj Tron poziom 2 Ulepsz Tron na poziom 2 |
1.200 XP | 3.920 z艂ota | – |
| 15 | Po艂贸偶 18 p艂yt dla sali treningowej Posiadaj 1 Urz膮dzenie treningowe poziom 1 w sali treningowej Zwerbuj 2 koboldy wojownicy Zwerbuj 1 goblina wojownika Podbij miasto ludzkiej rasy |
1.290 XP | 4.070 z艂ota | – |
| 16 | Zbadaj Garnek zupy poziom 2 Ulepsz 1 Garnek zupy na poziom 2 |
1.390 XP | 4.220 z艂ota | – |
| 17 | Ugotuj 20 Roso艂u | 1.490 XP | 4.380 z艂ota | – |
| 18 | Wyprodukuj 5 Weso艂y misiaczek Wyprodukuj 3 Nakr臋cany rycerz Wyprodukuj 2 Lawa lampa Sprzedaj wszystkie 10 obiekt贸w |
4.000 XP | 4.540 z艂ota | – |
| 19 | Wyprodukuj 5 Jednoro偶c贸w na biegunach Wyprodukuj 3 Pachn膮ce 艣wiece Wyprodukuj 2 Plastikowe kwiaty Wyprodukuj 1 Fontann臋 pokojow膮 Sprzedaj wszystkie 10 obiekt贸w |
4.500 XP | 4.700 z艂ota | – |
| 20 | Zbadaj 艁贸偶ko poziom 2 Ulepsz 4 艁贸偶ka na poziom 2 |
1.790 XP | 4.860 z艂ota | – |
Zako艅czenie
Zadania w Undermaster nie s膮 jedynie mechanicznymi krokami do wykonania – ka偶dy poziom uczy nas zarz膮dzania zasobami, planowania przestrzeni i strategicznego rozwoju podziemnego lochu. Regularne realizowanie zada艅 pozwala zdobywa膰 cenne przedmioty, do艣wiadczenie i z艂oto, a tak偶e rozwija膰 potwory, kt贸re stan膮 si臋 nieocenion膮 pomoc膮 w obronie lochu lub przy eksploracji nowych teren贸w.
Dobrze zaplanowane wykonanie zada艅 przyspiesza rozw贸j gry, pozwala zdoby膰 najlepsze nagrody i sprawia, 偶e nasza podziemna forteca staje si臋 niepokonana i w pe艂ni funkcjonalna. Warto wi臋c korzysta膰 z tabeli, 艣ledzi膰 kolejne etapy i systematycznie zdobywa膰 wszystkie osi膮gni臋cia – zar贸wno te oczywiste, jak i ukryte.

Pasjonat gier MMO i typowo spo艂eczno艣ciowych aplikacji. Redaktor naczelny portalu Desercik i tw贸rca wielu innych portali nie tylko o grach. Codziennie porusza zagadnienia zwi膮zane z marketingiem internetowym na swoim prywatnym blogu. Wieczorami czas sp臋dza z c贸rk膮, a gdy za艣nie zaczyna膰 gra膰… gra膰 w to co najlepsze.

