Studio Bethesda zakomunikowało ostatnio, że wydanie Elder Scrolls Online na konsole PlayStation 4 i Xbox One zostanie opóźnione o sześć miesięcy, a wszystko po to, aby zapewnić graczom jak najwyższą jakość produktu. Podobno prace nad grą trwają nieprzerwanie, ale twórcy wciąż zmagają się z serią problemów, które mogą zakłócić działanie gry na wymienionych powyżej platformach.

„We continue to work on the console versions of ESO, and game development has been progressing steadily, but we are still working to solve a series of unique problems specific to those platforms. Integrating our systems with each console manufacturer’s networks—which are both different from the PC/Mac system as well as different from each other—has been a challenging process. It has become clear that our planned June release of the console versions isn’t going to be possible.”

The Elder Scrolls Online

Każdy kto kupił wersję na pecety lub ją zakupi przed końcem czerwca będzie miał możliwość transfery swoich postaci na wersję konsolową jak tylko się pojawi na rynku. Gracze tacy zapłacą jednak połowę pełnej ceny nowego wydania gry.