W świecie Kingdom Come: Deliverance 2 twórcy nie boją się wprowadzać zadań, które balansują na granicy grozy, absurdu i średniowiecznej codzienności. Jednym z takich zadań jest „Obłąkaniec”, w którym Henryk wyrusza do samotnej ziemianki, aby zmierzyć się z ekscentrycznym, obłąkanym mieszkańcem i jednocześnie odkryć trzy tajemnicze poszlaki, rzucające nowe światło na wątek malarza Wojciecha.
To zadanie jest idealnym przykładem połączenia elementów eksploracji, skradania, dialogów i wyborów moralnych, które są znakiem rozpoznawczym dodatku Komu śmierć malowana. W trakcie misji gracze mają okazję poczuć autentyczny klimat średniowiecznej prowincji – samotne chatki, dziwne postacie i drobne zagadki, które wymagają uważnej obserwacji.
Jak rozpocząć misję?
Misję „Obłąkaniec” można rozpocząć bezpośrednio po zakończeniu zadania „Nocna mara” w warsztacie malarza w Kuttenbergu. Po rozmowie z Wojciechem otrzymasz wskazówki, że twoim celem jest ziemianka położona na północny-wschód od Maleszowa – miejsce opuszczone, nieco mroczne i pełne tajemnic.
Warto przygotować się do wizyty w tym miejscu: weź ze sobą miecze i lekką zbroję, a jeśli wolisz podejście nieagresywne, przygotuj opcje dialogowe, które pozwolą na spokojną interakcję. Misja oferuje bowiem dwa główne podejścia – brutalne i dyplomatyczne.
Spotkanie z obłąkanym
Po dotarciu do ziemianki zobaczysz agresywnego i nieprzewidywalnego mieszkańca. Bez odpowiedniego przygotowania starcie może skończyć się walką na śmierć i życie.
Jeśli zdecydujesz się atakować, możesz go zabić, co zakończy część misji, ale pozbawi cię dodatkowych informacji i możliwości dialogowych.

Lepszym wyborem jest wybranie opcji „poddania się” w trakcie starcia – rozpocznie się wówczas rozmowa, podczas której dowiesz się nowych szczegółów o Wojciechu i jego zleceniach.
Na końcu spotkania masz możliwość zdobycia złamanego miecza, który nie jest obowiązkowy do wykonania misji, ale jego przekazanie malarzowi w Kuttenbergu otwiera dodatkowy wątek fabularny.
Poszukiwanie trzech poszlak
Kolejnym etapem zadania jest dokładne zbadanie ziemianki i jej najbliższego otoczenia w celu zebrania trzech poszlak:
- Sznur wiszący na gałęzi drzewa tuż przed chatką – drobny szczegół, który może początkowo umknąć uwadze gracza, ale jest kluczowy dla dalszego postępu.
- Zepsuty drewniany wóz stojący obok ziemianki – przyglądając się mu dokładnie, można dostrzec dodatkowe ślady prowadzące do obłąkanego.
- Wilcze serce na talerzu we wnętrzu ziemianki – element do obserwacji, który nie wymaga zabrania go do ekwipunku.
Poszukiwanie tych przedmiotów wymaga cierpliwości i uważnej eksploracji. Każdy detal, od gałęzi po talerz, może zawierać wskazówki, które pomogą zrozumieć postać obłąkanego i powiązania z Wojciechem.

Powrót do malarza
Po zebraniu wszystkich poszlak, udaj się z powrotem do Wojciecha w Kuttenbergu. Przekazanie informacji pozwala nie tylko zakończyć bieżące zadanie, ale również odblokowuje kolejne zlecenie – „Bóg decyduje”, które wprowadza nowe wyzwania i poszerza historię malarza.
Jeżeli udało ci się zdobyć złamany miecz, warto go przekazać – Wojciech wykorzysta go w późniejszych przygodach, a dodatkowe dialogi zwiększają głębię fabuły i pozwalają lepiej zrozumieć charakter artysty.

Pasjonat gier MMO i typowo społecznościowych aplikacji. Redaktor naczelny portalu Desercik i twórca wielu innych portali nie tylko o grach. Codziennie porusza zagadnienia związane z marketingiem internetowym na swoim prywatnym blogu. Wieczorami czas spędza z córką, a gdy zaśnie zaczynać grać… grać w to co najlepsze.

