Kirby to jedna z tych postaci Nintendo, która dostała już chyba każdy możliwy rodzaj gry. Platformówki, rytmiczne wygibasy, spin-offy… no i kultowe Kirby Air Ride. Teraz, po dwóch dekadach, doczekaliśmy się kontynuacji – Kirby Air Riders, które od razu czuć jako produkcję większą, bogatszą i bardziej dopracowaną.
Noir Dedede szoruje po torze i od razu widać, że twórcy potraktowali temat poważnie. Air Riders rozbudowano praktycznie na każdym froncie, więc jeśli zastanawiasz się, ile czasu faktycznie zajmie przejście gry, to spokojnie – ogarniemy to po kolei.
Ile trwa Road Trip?
Road Trip to najbardziej „fabularny” tryb w całej grze. Przechodzisz kolejne etapy, a po drodze wpadasz w różne warianty wyścigów znane z pozostałych trybów. To taki wprowadzeniowy maraton, który od razu uczy cię, jak działają maszyny i mechaniki Air Riders.
Przebiegnięcie Road Tripa na normalu to jakieś około godzinę, w zależności od tego, jak szybko złapiesz flow. Ale to tylko wstęp. Ten tryb ma ukryte, prawdziwe zakończenie, które wymaga ponownego przejścia i dodaje trochę nowej zawartości – całość wydłuża się wtedy do mniej więcej dwóch godzin.
Jeśli nastawiasz się jedynie na odblokowanie finału, planuj około trzech godzin. Natomiast jeśli chcesz zrobić wszystkie wyzwania (są raczej lekkie), to całość rośnie do 5-6 godzin. Gra śledzi też, ilu bohaterów użyłeś do przejścia tego trybu, więc jeśli ktoś chce zdobyć komplet zaliczeń – czekają go kolejne 20 przebiegów.
Ile czasu pochłania Air Ride?
Air Ride to najbardziej klasyczny tryb wyścigów, jaki tu znajdziesz, chociaż i tak nie przypomina typowych gier tego typu. Nie ma tu żadnych grand prix, a progres opiera się głównie na wyzwaniach i tym, co odblokujesz po drodze.
Czas spędzony w tym trybie mocno zależy od ciebie. Przebicie się przez ponad 100 z 150 wyzwań zajęło mi około 4 godzin. Jeśli celujesz w pełne 100%, przygotuj się raczej na pięć godzin lub trochę więcej, zależnie od tego, jak dobrze opanowujesz każdą maszynę.
A co z City Trial?
City Trial to serce Air Riders – tryb, który potrafi wciągnąć na naprawdę długo. Możesz grać w niego w nieskończoność, ale gra nadal prowadzi cię listą 150 wyzwań, które da się traktować jako formę „ukończenia”.
Po pięciu godzinach miałem zaliczone nieco poniżej setki. Niektóre zadania są wymagające, ale da się je zrobić. Żeby powiedzieć, że „skończyłeś” City Trial, trzeba liczyć około 10 godzin, może więcej, jeśli chcesz wszystko wyszorować na czysto.
Czy to wszystko? Nie do końca
Poza główną trójką trybów jest jeszcze Top Ride, czyli oddzielny zestaw krótkich, zwariowanych wyścigów widzianych z góry. Tutaj też dostajesz 150 wyzwań, chociaż większość z nich jest prostsza. To kolejne 4-5 godzin.
Do tego dochodzą kosmetyki, różne elementy do odblokowania, a także tryb online, który w praktyce nie ma limitu czasu.
Jeśli więc grasz tylko „po łebkach”, Kirby Air Riders może wydawać się krótkie. Ale jeśli masz ochotę wycisnąć wszystko, zrobić każdy challenge i odkryć każdy zakamarek, spokojnie dobijasz do około 30 godzin – a City Trial potrafi wygenerować zabawę nawet poza tym.

Pasjonat gier MMO i typowo społecznościowych aplikacji. Redaktor naczelny portalu Desercik i twórca wielu innych portali nie tylko o grach. Codziennie porusza zagadnienia związane z marketingiem internetowym na swoim prywatnym blogu. Wieczorami czas spędza z córką, a gdy zaśnie zaczynać grać… grać w to co najlepsze.



