Misja „Anamneza” startuje automatycznie po zakończeniu zadania „Królewski medyk”. W typowym stylu Kingdom Come, Abbot nie zaczyna od razu rozmowy – najpierw trzeba ustalić, co wywołuje chorobę w klasztorze w Sedlcach. Henry dostaje dwa główne cele, ale najlepiej zacząć od opcjonalnego zadania, bo pozwala obejrzeć klasztor w całości i niczego nie przegapić.
Na dziedzińcu, przy drzewie, gdzie zaczynasz, siedzi brat Petromil. Pytasz go, czy pokaże Ci klasztor, a on zgadza się i zaczynacie zwiedzanie. Możesz włączyć opcję automatycznego podążania za NPC. Najpierw oglądasz podwórko, potem kuchnię, bibliotekę, salę kapitularną, kościół, kaplicę, a w końcu trafiasz do szpitala, gdzie czeka już Albik z Uniczowa. Podczas zwiedzania można zadawać pytania i prowadzić dialogi, które dają reputację i pozwalają lepiej poznać życie klasztorne.

Gdy zwiedzanie się kończy, wchodzisz do szpitala – czerwonego budynku w północno-wschodnim rogu klasztoru. Jeśli byłeś na wycieczce z Petromilem, Albik już tam będzie. Najlepiej odpowiadać kolejno: „Hard to say”, „(Nod)”, „(Say Nothing)”, „Albich’s Protector”, „What did you find out?”, „(Say Nothing)”, „How can I help?”, wyczerpując wszystkie pytania.
Podczas rozmowy spotykasz też królewskiego medyka Zacha z Prachaticz, dawnego ucznia Albika, który również bada chorobę, ale jego ocena nie przekonuje Abbota. W tym momencie pojawia się możliwość odblokowania zadania pobocznego. Zaraz po rozmowie z Albikiem, Maddie (Błażena) staje przed szpitalem, narzekając na silny ból brzucha. Jeśli ją zignorujesz, zadanie łatwo przepadnie, więc najlepiej natychmiast z nią porozmawiać.

Następnie zajmujesz się Spowiednikiem Stefanem, który leży na łóżku w szpitalu. Aby zdobyć informacje, trzeba zdać przynajmniej jeden z trzech testów. Warto mieć strój zwiększający charyzmę i zrobić zapis wyjścia. Jeśli nie uda się zdać żadnego checku, nie dostaniesz klucza do jego celi ani nie odblokujesz kolejnych zadań. Najłatwiejsza opcja przy niższych statystykach to „You don’t have to break the seal of confession”.
Stefan prosi Cię także o przyniesienie kwiatów. Odmowa obniża reputację, więc najlepiej zgodzić się i zebrać pięć kwiatów w ogrodach południowo-wschodnich. Oddajesz je Stefanowi, który leży przy drugim od końca łóżku po prawej stronie szpitala. Zadanie nie daje nagród, ale utrzymuje reputację.
Jeżeli uda Ci się zdobyć klucz od Stefana, jego cela znajduje się w południowo-wschodnim rogu dziedzińca. W środku otwierasz skrzynię przy łóżku i znajdujesz trzy wartościowe przedmioty. Możesz też obejrzeć półki i kwiaty stojące przy oknie.

Kolejnym punktem jest biblioteka i rozmowa z Bibliotekarzem Kryspinem. Wchodzisz przez wielkie drzwi, wyczerpujesz wszystkie pytania i odblokowujesz dwa kolejne cele: sprawdzenie rzeczy Jaroslava oraz rozmowę z Mnich Celestynem. W tylnej, lewej części biblioteki znajdziesz kota. Czasami trzeba zrobić zapis wyjścia i wejść ponownie, bo kot nie zawsze pojawia się od razu.
Sprawdzenie rzeczy Jaroslawa obejmuje książkę na stojaku przy wyjściu z biblioteki – na niej znajdziesz klucz. Następnie idziesz do jego celi na piętrze i przeszukujesz skrzynię, zdobywając plany, które można obejrzeć w ekwipunku w zakładce mapy.
Mnich Celestyn jest w głównej sali kościoła. Jeśli wcześniej sprawdziłeś rzeczy Jaroslava, pojawi się dodatkowa linia dialogowa, w której Celestyn ujawnia, że Jaroslav nocą wchodził do piwnicy, prawdopodobnie spotykając się z kimś w tajemnicy. Jeśli nie sprawdziłeś jego rzeczy.
Wejście do piwnicy zostanie oznaczone ikoną jaskini na mapie. Piwnica ma kilka wejść – wychodzisz z kościoła drzwiami południowymi, idziesz do centralnego dziedzińca, wybierasz drzwi po lewej i pod schodami trafiasz do piwnicy. W ciemności przyda się pochodnia. Schodzisz w dół, wchodzisz pierwszymi drzwiami po lewej, idziesz prosto, aż Henry zauważy ślady stóp w rozlanym winie przy schodach, które prowadzą do rusztowania i ukrytych drzwi. Te drzwi wymagają klucza, który dostaniesz od Szafarza Zdenka.
Rozmowa z Zdenkiem odbywa się w północnej części klasztoru. Po wyczerpaniu pytań dowiadujesz się o chorej służącej Błażenie, która kradnie jedzenie. Następnie rozmawiasz z Walerią, blondynką w jaskrawo pomarańczowej sukni, która ujawnia, że Błażena często chodzi do spiżarni.

W pokoju Błażeny znajdujesz wytrychy i dużą ilość Groschen. Na półce przy łóżku znajduje się klucz do spiżarni, który pozwala otworzyć drzwi w piwnicy klasztoru. Nie zapomnij też wziąć klucza od Stefana z pokoju na dole, który umożliwia otwarcie trudnych skrzyń w piwnicy.
W piwnicy, używając kluczy, przeszukujesz skrzynie, narzędzia, podłogi i beczki. Henry odkrywa, że Zdenek rozcieńczał wino, sprzedając resztki dla zysku. Konfrontacja z Zdenkiem może być pokojowa, lub skończyć bójką. W każdym przypadku otrzymujesz klucz do drzwi piwnicy pod biblioteką – zamknięty cel zostaje wypełniony.
W ukrytym pokoju piwnicy czeka Mnich Wojtek. Musisz wysłuchać wszystkich jego żartów, wybierając stale „Tell me another joke”, aż skończą się dowcipy. Po rozmowie możesz zdecydować, czy zgłosić go Abbotowi – jeśli powiesz „I won’t say a word”, zyskujesz reputację. Wojtek wraz z Błażeną, Jaroslavem i Ernestem spisywali żarty inspirowane Decameronem, tworząc własną książkę humorystyczną w tajemnicy.
Cella Ernesta znajduje się w zewnętrznym dziedzińcu, druga od prawej. Znajdziesz jego ciało i opcjonalnie możesz przeszukać stół i skrzynię.
Na końcu raportujesz wszystko Albikowi w szpitalu. Możesz ujawnić sekretne skryptorium lub ukryć jego istnienie (skill check 25 Speech daje reputację). Następuje cutscenka, ciała zostają zabrane, klasztor zostaje pod lockdown.

Pasjonat gier MMO i typowo społecznościowych aplikacji. Redaktor naczelny portalu Desercik i twórca wielu innych portali nie tylko o grach. Codziennie porusza zagadnienia związane z marketingiem internetowym na swoim prywatnym blogu. Wieczorami czas spędza z córką, a gdy zaśnie zaczynać grać… grać w to co najlepsze.

