Jak PEAK rozbiło bank na Steamie i co czeka nas w kolejnych aktualizacjach?

No dobra, więc PEAK – ta popularna kooperacyjna gra na Steamie – niedawno zaliczyła naprawdę mocny start i już planuje, co dalej. Twórcy z Aggro Crab i Landfall Games nie szczędzą podziękowań dla graczy, którzy ich wspierają i zdradzają, że mają sporo pomysłów na przyszłe aktualizacje i dodatki. Mega fajnie widzieć, że w dobie gigantów takich jak Death Stranding czy Elden Ring i ich sequeli, nadal małe, niezależne produkcje potrafią zrobić furorę i zdobyć serca społeczności. A PEAK właśnie jest takim tytułem, który cały czas zbiera pochwały od wspinaczkowych fanów.

Za całą tą zabawą stoją dwa studia – amerykański Aggro Crab, który rok temu wypuścił morską soulslike’ową przygodę Another Crab’s Treasure i też zebrał świetne opinie, oraz szwedzki Landfall, znany z poczucia humoru i gier z przymrużeniem oka, jak Content Warning, Totally Accurate Battle Simulator czy Clustertruck. W przeciwieństwie do tych mrocznych i trochę przerażających potworów z Content Warning, PEAK jest zupełnie inną bajką – lekką, ciepłą, pełną dobrej energii grą wspinaczkową, która od razu zdobyła wielu fanów.

Masz ochotę powspinać się solo w PEAK i ogarnąć piąty biom bez podpowiedzi od znajomych? Spokojnie, twórcy mają też dla takich graczy kilka fajnych porad, które pomagają radzić sobie w pojedynkę i kończyć coraz trudniejsze etapy.

Na Steamie Aggro Crab i Landfall (zwani też razem Landcrab – bo brzmi fajnie!) podziękowali społeczności za mega wsparcie. Mówią, że oglądanie śmiesznych klipów i streamów z gry naprawdę poprawia im humor, a to motywuje ich do dalszej pracy. Co do przyszłości, na razie plany są dopiero na początku, ale podzielili się kilkoma ciekawostkami. Potwierdzili, że lokalizacja w różnych językach pojawi się niebawem, a do tego mogą dojść różne usprawnienia – od poprawek komfortu rozgrywki po nowe tryby i zawartość. Oczywiście, jak to w życiu bywa, gra ma też swoje bugi – twórcy powoli ogarniają naprawę problemów z rozłączaniem, dźwiękiem, crashami oraz optymalizacją, żeby wszystko działało jeszcze lepiej.

PEAK totalnie rozbujało Steam – w zaledwie 9 dni sprzedało się w ponad 2 milionach egzemplarzy! Społeczność nie mogła się doczekać kolejnych aktualizacji i wyrażała masę pozytywnych opinii, nazywając grę po prostu „szczytem” i podkreślając, że twórcy zdecydowanie zasłużyli na ten sukces. Przez to, że rozgrywka jest nie tylko wciągająca, ale też bardzo powtarzalna i wesoła, PEAK szybko stało się jednym z najlepszych tytułów kooperacyjnych do wspólnego grania z kumplami.

Co jeszcze? Twórcy ujawnili, że pracują nad pomysłami na oficjalne gadżety i merch, więc wkrótce będzie można wesprzeć grę również przez zakup fajnych drobiazgów – zawsze to ekstra dla fanów!

Jeśli chodzi o konkurencję, PEAK śmiało staje obok takich hitów jak Chained Together, Surmount: A Mountain Climbing Adventure czy Totally Reliable Delivery Service (choć tę ostatnią wydało inne studio, We’re Five Games). Dzięki nadchodzącej lokalizacji i rosnącej popularności, PEAK ma naprawdę solidne szanse, żeby zawojować kolejne rynki i zdobyć serca jeszcze większej liczby graczy na całym świecie.

Może Cię zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *