Pr贸ba Charlesa Rookwooda to dwudziesta dziewi膮ta g艂贸wna misja w Hogwarts Legacy, podczas kt贸rej gracz infiltruje zamek Rookwood贸w, mierzy si臋 z jego stra偶nikami i przechodzi kolejn膮 pr贸b臋 Stra偶nik贸w. To jedna z wa偶niejszych cz臋艣ci fabu艂y, prowadz膮ca do odkrycia tajemnic staro偶ytnej magii.
Spotkanie z profesorem Figiem
Zacznij od udania si臋 do zamku Rookwood贸w, kt贸ry znajduje si臋 w po艂udniowo-zachodniej cz臋艣ci mapy. Przy wej艣ciu spotkasz Figa, z kt贸rym om贸wisz plan dzia艂ania. Mo偶esz dzia艂a膰 po cichu lub ruszy膰 z pe艂nym impetem, ale niezale偶nie od wybranej taktyki, zostaniesz zaatakowany przez lojalist贸w goblin贸w – w tym Rangera, kt贸ry patroluje teren po lewej stronie zamku.
Po walce aktywuj Floo Flame, a nast臋pnie przesu艅 skrzyni臋 za pomoc膮 Accio lub Wingardium Leviosa, ustaw j膮 przy zniszczonej cz臋艣ci muru i u偶yj Levioso, by si臋 wspi膮膰 i wej艣膰 do 艣rodka.
W 艣rodku zobaczysz scenk臋 z Ranrokiem i Rookwoodem, kt贸rzy spieraj膮 si臋 o natur臋 staro偶ytnej magii. Dowiadujesz si臋, 偶e goblin zna istnienie Stra偶nik贸w i szuka dost臋pu do ich mocy.
Walka w zamku
Po przej臋ciu kontroli nad postaci膮 zostaniesz zaatakowany przez du偶膮 grup臋 przeciwnik贸w – goblin贸w i czarodziej贸w Ashwinder贸w, w tym Egzekutora. Pokonaj wszystkich, a nast臋pnie przeszukaj teren – w zamku znajduj膮 si臋 dwie skrzynie kolekcjonerskie:
- pierwsza w namiocie na zach贸d od ogniska,
- druga w p贸艂nocno-wschodniej cz臋艣ci obozu, obok sto艂u i czerwonego sztandaru.
Po zebraniu 艂up贸w przejd藕 po schodach na drug膮 stron臋 dziedzi艅ca, a nast臋pnie okr膮偶 mury i wejd藕 do 艣rodka przez otwarte drzwi.
Wn臋trze zamku Rookwood贸w
Po wej艣ciu spadniesz na drewnian膮 platform臋, kt贸ra cz臋艣ciowo si臋 zawali. Zeskocz ni偶ej, gdzie zauwa偶ysz drzwi z symbolem staro偶ytnej magii. Po prawej stronie 艣ciany znajdziesz dwa metalowe znaki, a trzeci ukryty jest za drewnian膮 barykad膮 po lewej. Traf je szybkimi podstawowymi zakl臋ciami, by otworzy膰 drzwi i zej艣膰 ni偶ej – tam znajdziesz wej艣cie do piwnicy Rookwood贸w.
Spotkanie z portretem Charlesa Rookwooda
W 艣rodku skr臋膰 w lewo, a potem w prawo – trafisz do sali z portretem samego Rookwooda. Porozmawiaj z nim, a czarodziej zach臋ci Ci臋 do rozpocz臋cia Pr贸by. Po rozmowie u偶yj punktu staro偶ytnej magii obok, by otworzy膰 magiczne przej艣cie i rozpocz膮膰 wyzwanie.
Druga Pr贸ba Stra偶nik贸w
Na pocz膮tku wejd藕 po schodach w prawo i aktywuj punkt magii. Nast臋pnie wr贸膰 na d贸艂 i u偶yj Accio, by przeci膮gn膮膰 skrzyni臋 z rogu pokoju. Ustaw j膮 po艣rodku mi臋dzy magicznym punktem a przeciwleg艂ym ko艅cem sali.
Potem przejd藕 na drug膮 stron臋 portalu, przyci膮gnij drug膮 skrzyni臋, u艂贸偶 j膮 na pierwszej i przejd藕 przez portal, by po艂膮czy膰 oba obiekty w jeden solidny filar. Teraz mo偶esz si臋 wspi膮膰 i i艣膰 dalej.
W kolejnej sali uderz w symbol w oddali, by pojawi艂 si臋 fragment mostu prowadz膮cy do skrzyni. Nast臋pnie aktywuj kolejny punkt staro偶ytnej magii, by obr贸ci膰 portal – to pozwoli Ci przesuwa膰 obiekty mi臋dzy wymiarami i odblokowa膰 przej艣cie dalej.
Walka z magicznymi stra偶nikami
W nast臋pnej arenie pojawi si臋 Pensieve Protector – du偶y, magiczny stra偶nik. Po chwili do艂膮cz膮 do niego Sentinelowie i Sentry, wi臋c skup si臋 najpierw na nich, by unikn膮膰 ostrza艂u z dystansu. Uwa偶aj na niebieskie kr臋gi na ziemi, kt贸re oznaczaj膮 pot臋偶ny atak obszarowy.
Po walce aktywuj kolejny punkt magii, uderz w symbol przez portal i przejd藕 na drug膮 stron臋, aby otworzy膰 dalsz膮 艣cie偶k臋.
Pojedynek z niewidzialnymi stra偶nikami
W dalszej cz臋艣ci napotkasz dw贸ch niewidzialnych Pensieve Protector贸w. Aby ich zobaczy膰, musisz przechodzi膰 przez portal – na niebieskiej stronie widzisz jednego, na czerwonej drugiego. Pokonaj ich po kolei, zmieniaj膮c pozycj臋 wzgl臋dem portalu.
Kiedy walka si臋 sko艅czy, u偶yj Wingardium Leviosa, by przesun膮膰 skrzyni臋 na drug膮 stron臋 portalu. Dzi臋ki temu stworzysz solidne przej艣cie i b臋dziesz m贸g艂 wspi膮膰 si臋 na platform臋.
Ostatnie starcie
W ko艅cowej arenie czeka Ci臋 najtrudniejsza walka – z Pensieve Guardianem. Boss u偶ywa fali uderzeniowych i kolorowych kul, kt贸re musisz trafia膰 zakl臋ciem o tym samym kolorze. W drugiej fazie uwa偶aj na jego pot臋偶ny atak m艂otem, kt贸ry tworzy fal臋 energii po ca艂ej arenie – mo偶esz j膮 sparowa膰 w odpowiednim momencie.
Po zwyci臋stwie utworzy si臋 most prowadz膮cy do sali z Pensieve, gdzie zobaczysz kolejn膮 pami臋膰 Charlesa Rookwooda.
Wizja Isidory
W wizji Isidora przedstawia profesorom swojego ojca i pokazuje, jak za pomoc膮 magii potrafi usuwa膰 b贸l. Cho膰 efekt wydaje si臋 dzia艂a膰, pozostali nauczyciele reaguj膮 niepokojem.
Po zako艅czeniu wspomnienia wracasz przez magiczny portal do Komnaty Mapy, gdzie Rackham i Rookwood gratuluj膮 Ci uko艅czenia Pr贸by. Poznajesz te偶 Niamh Fitzgerald, by艂膮 dyrektork臋 Hogwartu, kt贸ra przygotowuje Ci臋 do nast臋pnego wyzwania.

Pasjonat gier MMO i typowo spo艂eczno艣ciowych aplikacji. Redaktor naczelny portalu Desercik i tw贸rca wielu innych portali nie tylko o grach. Codziennie porusza zagadnienia zwi膮zane z marketingiem internetowym na swoim prywatnym blogu. Wieczorami czas sp臋dza z c贸rk膮, a gdy za艣nie zaczyna膰 gra膰… gra膰 w to co najlepsze.




