Podczas Próby Charlesa Rookwooda trafisz na potężnego przeciwnika – Strażnika Myślodsiewni, który przypomina tego z wcześniejszej Próby Percivala Rackhama, ale walka ma kilka istotnych różnic, które potrafią zaskoczyć nawet doświadczonych graczy.

Kiedy już uporasz się z mniejszymi Strażnikami i Wartownikami Myślodsiewni, z ziemi w centrum areny wyłoni się ogromny boss – Strażnik Myślodsiewni. To moment, w którym cała arena zamienia się w prawdziwe pole bitwy. Unikaj jego potężnych uderzeń nogami, które są łatwe do przewidzenia, ale mogą cię zmieść z powierzchni, jeśli się zagapisz.

Podczas walki boss zacznie przywoływać kolorowe kule energii. Twoim zadaniem jest zniszczyć je zaklęciem o odpowiednim kolorze, zanim zostaną w ciebie wystrzelone.

  • Żółte kule – użyj zaklęć kontroli, takich jak Levioso lub Accio.
  • Czerwone kule – najlepiej reagują na czary ofensywne, np. Confringo albo Expelliarmus.

Jeśli trafisz odpowiednim zaklęciem, kula wybuchnie i zada bossowi obrażenia, a ty unikniesz otrzymania dużego ciosu.

Druga faza – ataki z flailą

Gdy Strażnik straci około połowy zdrowia, rozpocznie drugą fazę. Wtedy wyciąga ogromną flailę (ciosak) i zaczyna nią wymachiwać. To moment, w którym trzeba być bardzo czujnym. Kiedy zamachnie się w dół, a broń uderzy o ziemię, powstaje fala uderzeniowa, która rozchodzi się po całej arenie.

Najlepsza strategia to unik w ostatniej chwili lub blok z idealnym timingiem, jeśli masz już dobrze opanowaną tarczę Protego. Spóźnisz się o sekundę – oberwiesz potężny cios, który może wyzerować ci pasek zdrowia.

Jak zadawać obrażenia?

Podobnie jak w poprzednich próbach, klucz do sukcesu to Starożytna Magia (Ancient Magic). Używaj jej tak często, jak tylko możesz – zadaje ogromne obrażenia i pozwala szybko skrócić pojedynek. W międzyczasie łącz podstawowe ataki z czarami o kolorach pasujących do kul, które boss nieustannie przywołuje.

Ważne jest też utrzymywanie dystansu – Strażnik porusza się wolno, ale jego ataki mają duży zasięg. Trzymaj się na obrzeżach areny i atakuj wtedy, gdy kończy animację uderzenia.

Był to artykuł z serii: Hogwarts Legacy
Spis treści