Podczas Próby Charlesa Rookwooda trafisz na potężnego przeciwnika – Strażnika Myślodsiewni, który przypomina tego z wcześniejszej Próby Percivala Rackhama, ale walka ma kilka istotnych różnic, które potrafią zaskoczyć nawet doświadczonych graczy.
Kiedy już uporasz się z mniejszymi Strażnikami i Wartownikami Myślodsiewni, z ziemi w centrum areny wyłoni się ogromny boss – Strażnik Myślodsiewni. To moment, w którym cała arena zamienia się w prawdziwe pole bitwy. Unikaj jego potężnych uderzeń nogami, które są łatwe do przewidzenia, ale mogą cię zmieść z powierzchni, jeśli się zagapisz.
Podczas walki boss zacznie przywoływać kolorowe kule energii. Twoim zadaniem jest zniszczyć je zaklęciem o odpowiednim kolorze, zanim zostaną w ciebie wystrzelone.
- Żółte kule – użyj zaklęć kontroli, takich jak Levioso lub Accio.
- Czerwone kule – najlepiej reagują na czary ofensywne, np. Confringo albo Expelliarmus.
Jeśli trafisz odpowiednim zaklęciem, kula wybuchnie i zada bossowi obrażenia, a ty unikniesz otrzymania dużego ciosu.
Druga faza – ataki z flailą
Gdy Strażnik straci około połowy zdrowia, rozpocznie drugą fazę. Wtedy wyciąga ogromną flailę (ciosak) i zaczyna nią wymachiwać. To moment, w którym trzeba być bardzo czujnym. Kiedy zamachnie się w dół, a broń uderzy o ziemię, powstaje fala uderzeniowa, która rozchodzi się po całej arenie.
Najlepsza strategia to unik w ostatniej chwili lub blok z idealnym timingiem, jeśli masz już dobrze opanowaną tarczę Protego. Spóźnisz się o sekundę – oberwiesz potężny cios, który może wyzerować ci pasek zdrowia.
Jak zadawać obrażenia?
Podobnie jak w poprzednich próbach, klucz do sukcesu to Starożytna Magia (Ancient Magic). Używaj jej tak często, jak tylko możesz – zadaje ogromne obrażenia i pozwala szybko skrócić pojedynek. W międzyczasie łącz podstawowe ataki z czarami o kolorach pasujących do kul, które boss nieustannie przywołuje.
Ważne jest też utrzymywanie dystansu – Strażnik porusza się wolno, ale jego ataki mają duży zasięg. Trzymaj się na obrzeżach areny i atakuj wtedy, gdy kończy animację uderzenia.

Pasjonat gier MMO i typowo społecznościowych aplikacji. Redaktor naczelny portalu Desercik i twórca wielu innych portali nie tylko o grach. Codziennie porusza zagadnienia związane z marketingiem internetowym na swoim prywatnym blogu. Wieczorami czas spędza z córką, a gdy zaśnie zaczynać grać… grać w to co najlepsze.



