W świecie Ghost of Yotei samotna wędrówka Atsu często bywa pełna niebezpieczeństw. Twórcy gry dali jednak graczom możliwość korzystania z pomocy niezwykłych sojuszników, a jednym z nich jest wilk. Ten drapieżnik nie tylko wspiera w walce, ale także rozwija z bohaterką więź, która rośnie wraz z wykonywaniem konkretnych zadań.

Nie jest to jednak zwykły towarzysz, którego można wezwać w dowolnym momencie – współpraca z wilkiem wymaga cierpliwości, wykonywania pobocznych aktywności i umiejętnego wykorzystywania mechanik walki. Dzięki temu pojawia się dodatkowa warstwa strategiczna, której próżno było szukać w wielu podobnych grach akcji.

Jak nawiązać więź z wilkiem?

Podstawą relacji z tym zwierzęciem są zadania poboczne nazwane „Wilcza jama”. To właśnie tam gracz stopniowo zbliża się do swojego drapieżnego kompana. W trakcie tych misji pomagamy wilkowi ratować innych sojuszników, eliminować bandytów należących do frakcji Saito oraz udowadniamy, że można na nas polegać.

Każde takie zadanie wzmacnia więź Atsu ze zwierzęciem, a w konsekwencji odblokowuje kolejne pasywne zdolności wilka, które wpływają na przebieg walki. Można więc powiedzieć, że wilk ewoluuje razem z postacią gracza, stając się coraz skuteczniejszym sprzymierzeńcem.

W jaki sposób wilk dołącza do walki

W przeciwieństwie do konia, którego w Ghost of Yotei można przywołać gwizdem, wilk działa w nieco bardziej unikatowy sposób. Nie da się go po prostu przyzwać podczas swobodnej eksploracji, aby biegł obok Atsu. Pojawia się natomiast wtedy, kiedy zostają spełnione określone warunki.

Najczęściej wilk reaguje, gdy prowokujemy przeciwników albo używamy otoczenia, by ich zmylić. Klasycznym przykładem jest rzucanie pustymi dzbanami sake – ten gest przyciąga uwagę wrogów, a wilk wykorzystuje moment, by zaatakować ich z zaskoczenia. Podobnie jest w przypadku stosowania prowokacji – jeśli Atsu sprowadzi na siebie uwagę grupy bandytów, jej zwierzęcy towarzysz błyskawicznie włącza się do starcia.

Czy można przyzwać wilka manualnie?

Warto podkreślić, że gra nie oferuje prostego gwizdu czy szybkiego przywołania wilka w stylu innych towarzyszy. Twórcy postawili na bardziej klimatyczne rozwiązanie. Atsu może bowiem zagrać na shamisenie, tradycyjnym japońskim instrumencie. Aby wezwać wilka w ten sposób, trzeba jednak rozpocząć grę na instrumencie, wybrać odpowiednią pieśń i odczekać chwilę. To spowalnia akcję, ale dodaje autentyczności i pasuje do atmosfery świata przedstawionego.

Ta mechanika sprawia, że wilk nigdy nie jest „narzędziem do dyspozycji na zawołanie”, ale raczej niezależnym towarzyszem, który pojawia się, gdy sytuacja tego wymaga. Podkreśla to naturalny charakter relacji – zwierzę nie staje się mechaniczną pomocą, lecz prawdziwym sprzymierzeńcem.

Był to artykuł z serii: Ghost of Yōtei
Spis treści