Expedition 33 – Simon: jak pokonać, znaleźć

Jeżeli myślisz, że spotkałeś już trudnych przeciwników w Clair Obscur: Expedition 33, to Simon to zupełnie inna liga. Nawet mając maksymalny poziom drużyny, Simon wymaga niemal perfekcji przy każdej akcji, jeśli chcesz przetrwać jego ataki. To nie jest typowy boss, którego pokonasz „na luzie” – nawet jeśli znasz wszystkie jego wzorce i potrafisz bezpiecznie parować większość uderzeń, wciąż ma w zanadrzu niebezpieczne, nieuniknione sztuczki, które mogą zniszczyć Twoją drużynę.

Jak znaleźć Simona?

Simon nie pojawia się od razu – musisz go odblokować. Po ukończeniu zadań związanych z relacją Esquie w obozie, zyskujesz możliwość nurkowania na mapie Kontynentu. To otwiera dostęp do Renoir’s Drafts, podwodnego lochu na północ od Starego Lumiere.

Renoir’s Drafts pełne są potężnych Nevronów, w tym tzw. Creations. Jeśli uda Ci się dotrzeć do końca lochu, trafisz na rampę między dwoma posągami, prowadzącą do drugiego Expedition Flag przy złotym drzewie i wejścia do nowego obszaru – The Abyss.

W Abyss, na końcu ścieżki, skaczesz w dół i trafiasz do ciemnego pomieszczenia z Expedition Flag – to właśnie tutaj czeka Simon. Zapisz grę przy fladze i przygotuj się na walkę życia.

Zalecany poziom drużyny

Zanim podejmiesz walkę, upewnij się, że cała Twoja drużyna jest przynajmniej na poziomie 90. Na szczęście, Renoir’s Drafts to świetne miejsce do grindowania XP, zwłaszcza jeśli wcześniej polowałeś na wszystkie Chromatyczne Nevrony i innych bossów. Wrogowie w tym rejonie zrzucają Colours of Lumina, które pozwolą szybko zwiększyć punkty Lumina Twojej drużyny i przygotować ją na trudne starcie.

Ogólny przegląd walki

Walka z Simonem składa się w zasadzie z dwóch etapów:

  1. Pierwsza forma – to wprowadzenie, które pozwala przyzwyczaić się do ruchów byłego bohatera Expedition Zero.
  2. Druga forma – tutaj zaczyna się prawdziwe piekło: szybkie, potężne kombinacje, w tym atak Light Speed, który uderza całą drużynę naraz. Druga forma ma około trzykrotnie więcej HP niż pierwsza, więc przygotuj się na długą walkę.

W obu walkach każda postać, która umrze na początku tury Simona, zostaje usunięta z pola bitwy, uniemożliwiając przywrócenie jej do życia. Dlatego Revive Tints są absolutnym priorytetem. Na szczęście postacie usunięte w pierwszej walce powracają w drugiej z 1 HP, co daje minimalną szansę na kontynuację.

Simon potrafi także zgromadzić Chroma wokół jednej postaci, redukując jej HP do 1 – nieuniknione, ale krytyczne. Jedno nietrafione parowanie i postać jest zagrożona. Jeśli masz możliwość leczenia, używaj jej, bo nie da się perfekcyjnie parować wszystkich ataków.

Na dodatek, jeśli któraś postać posiada Shields na początku tury Simona, on je kradnie. Tarczę można użyć jako bufor przy nietrafionych parowaniach, ale nie licz na nią w pełni – inaczej zwiększysz sobie trudność walki.

Pierwsza walka – forma podstawowa

Simon w pierwszej formie ma około 7,5 miliona HP na poziomie Expeditioner. Kluczowe ataki i strategie:

  • Short Combo (4 uderzenia): paruj każde uderzenie, przy trzecim użyj skoku-uniiku.
  • Powerful Combo (3 uderzenia): paruj tuż po rozpoczęciu ruchu mieczem, słuchając charakterystycznego „świstu”.
  • Plants His Sword In The Ground (5 uderzeń): powolne serie uderzeń pięścią i kopnięciem – paruj każdą serię osobno.
  • Long Combo (5 uderzeń): ostatni cios poprzedza feint – opóźnij parowanie piątego uderzenia.

Długie kombinacje pojawiają się tylko, gdy HP Simona spadnie poniżej połowy.

Druga walka – forma końcowa

W drugiej formie Simon ma około 25 milionów HP i znacznie szybsze, mocniejsze kombinacje, w tym atak z prędkością światła. Stare kombinacje pozostają, ale z dodatkowymi falami uderzeń wymagającymi parowania pół sekundy po każdym cięciu.

  • Short Combo (7 uderzeń): parowanie jak w pierwszej walce, z dodatkowym uderzeniem po każdym cięciu.
  • Powerful Combo (6 uderzeń): stosuj rytm „jeden-dwa, jeden-dwa, jeden-dwa”, parując każde cięcie.
  • Long Combo: trudny do wyczucia rytm; skup się na dźwiękach zamiast wizualnych efektów.
  • Sword of Lumiere: seria feintów i szybkie parowania.
  • Light Speed: dziel ataki na mniejsze kombinacje, łącząc uderzenia wolne i szybkie, a potem finisher.

Gdy HP Simona spadnie poniżej jednej trzeciej, użyje niszczącego ataku, który usuwa całą drużynę z Canvas – jedyny sposób, by temu zapobiec, to zakończyć walkę ogromnym atakiem, zanim osiągnie próg.

Przygotowanie drużyny do walki

Kluczowe jest wyposażenie wszystkich postaci w Pictos i Lumina, maksymalizujące HP i obronę. Każda postać powinna mieć około 8 000 HP, najlepiej ponad 10 000, żeby przetrwać pojedyncze, silne uderzenia.

Niezbędne Pictos/Lumina:

  • Cheater: dodatkowa tura dla leczenia i przywracania życia.
  • Second Chance: jednorazowe przywrócenie postaci do życia.
  • Energising Jump: wykorzystaj przy Short Combo, aby łatwo parować.
  • At Death’s Door: przydatne przy redukcji HP do 1 przez Chroma.
  • Survivor: ratuje postać z 1 HP raz na walkę.
  • Shortcut: pozwala zagrać natychmiast, gdy HP spadnie poniżej 30%.

Nie zapomnij o Rezerwie drużyny – Simon potrafi zniszczyć linię frontu jednym atakiem Light Speed.

Jak zakończyć walkę i pokonać Simona?

Najlepszym sposobem jest wyprowadzenie maksymalnego obrażenia na raz (około 10–12 milionów) przy HP Simona powyżej jednej trzeciej.

  • Maelle: pozostań w Defensive Stance, a gdy HP Simona spadnie poniżej jednej trzeciej, przełącz na Virtuose Stance, użyj Powerful i Level 3 Gradient Attack – Gommage.
  • Sciel: generuj i zużywaj Foretell przez całą walkę, a przy trzech Gradient Charges przełącz na Twilight i użyj End Slice, które zadaje ogromne obrażenia w zależności od liczby zgromadzonych stacków.

Jeśli finisher nie zakończy walki, przygotuj drugą postać do finalnego ataku – dzięki temu masz pewność, że Simon w końcu padnie.

Może Cię zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *