Jeżeli chcesz poruszać się po świecie Escape From Duckov szybciej, wygodniej i bez ciągłego biegania po mapie, teleportacja to absolutny must-have. Mechanika opiera się na dwóch elementach: Teleport Station, którą musisz zbudować w swoim bunkrze, oraz Beaconach, czyli punktach teleportacyjnych rozsianych po całej mapie. Każdy Beacon trzeba odblokować indywidualnie, a żeby móc z niego korzystać, potrzebujesz odpowiedniej ilości waluty oraz przemyślanego planu działania.

Zbuduj Teleport Station

Pierwszym krokiem jest zbudowanie Teleport Station w swoim bunkrze. Aby to zrobić, najpierw wykonaj trzy podstawowe misje budowlane i odblokuj czwartą, która umożliwia zbudowanie stacji. W panelu budowy pojawi się wtedy opcja postawienia stacji teleportacyjnej, ale najpierw musisz zgromadzić odpowiednie materiały: dwa Power Cordy, jeden Portable Hard Drive oraz 500 jednostek waluty. Możesz zdobyć je samodzielnie, przeszukując mapę i szukając skrzynek, albo kupić u sprzedawców w grze. Ważne jest, aby w miejscu, gdzie planujesz zbudować

Teleport Station, nie było wrogich NPC, bo mogliby przerwać budowę. Gdy stacja zostanie ukończona, będziesz mógł teleportować się do każdego odblokowanego Beacona, co pozwoli ci oszczędzić mnóstwo czasu i uniknąć niepotrzebnych starć, chociaż pamiętaj, że każde użycie teleportu kosztuje 250 jednostek waluty, więc warto sprzedawać zbędne przedmioty i gromadzić środki.

Odblokowywanie Beaconów

Beaconów na mapie jest kilka, każdy znajduje się w innym punkcie zainteresowania i każdy wymaga wykonania określonych zadań. Farm Town 1 znajduje się na północnym krańcu miasteczka, gdzie blokuje go solidna brama. Musisz użyć dynamitu, aby ją wysadzić, a wtedy pojawi się Beacon. Najbezpieczniej podchodzić od strony zachodniej, gdzie patrolujący NPC rzadziej zauważają gracza, dzięki czemu odblokowanie jest znacznie łatwiejsze i mniej ryzykowne.

Farm Town 2 wymaga użycia dwóch dynamitów, aby przebić południową formację skalną, a w tym przypadku warto mieć przy sobie leki lub Inhaler, bo patrolujący wrogowie mogą pojawić się nagle i zaskoczyć cię w momencie detonacji.

Mapa Ile teleporterów Kliknij, aby powiększyć
Ground Zero 1
Farm Toiwn 2
The Warehouse 1
J-Lab 1
Storm Area 1

W Warehouse, aby dotrzeć do Beaconu, trzeba przebić pękniętą ścianę przy Ground Zero, a następnie udać się na wschód od głównego kompleksu, tuż obok stacji benzynowej. Warto zwracać uwagę na patrole wrogów, bo czasami w okolicy pojawia się Lordon, który potrafi zaskoczyć gracza, dlatego korzystanie z osłon i coverów jest absolutnie niezbędne. Ground Zero wymaga pokonania Pato Chapo oraz wszystkich wrogów w okolicy. Dopiero po naprawieniu zepsutego mostu i przejściu na północ od bunkra można dotrzeć do Beaconu. W tym przypadku dobrze jest przygotować odpowiednią ilość amunicji, leków i Inhalerów, bo walka jest wymagająca i nieprzewidywalna.

Niektóre dodatkowe Beacony, jak Farm Town 3 czy Downtown Warehouse, wymagają albo specjalnego klucza od NPC, albo neutralizacji patroli oraz użycia materiałów wybuchowych. W każdym przypadku najlepszą strategią jest spokojne rozpoznanie terenu i obserwacja ruchów wrogów, a także korzystanie z osłon, rolowania i i-frames, które pozwalają przetrwać nawet w najbardziej niebezpiecznych sytuacjach.

Korzystanie z Beaconów

Kiedy już odblokujesz Beacon, korzystanie z niego jest proste, ale wymaga uwagi. Podejdź do punktu teleportacyjnego i upewnij się, że w pobliżu nie ma wrogów, bo teleportacja może zostać przerwana. Następnie wybierz cel teleportacji na mapie, korzystając z Teleport Station. Pamiętaj, że teleportacja kosztuje 250 jednostek waluty, więc miej przy sobie odpowiednie środki, aby móc korzystać z systemu w pełni.

Odblokowanie wszystkich Beaconów daje ogromną przewagę – pozwala szybko przemieszczać się po mapie, unikać niebezpiecznych starć i planować misje w sposób strategiczny. Dzięki temu możesz skupić się na eksploracji, farmieniu i walce z bossami, oszczędzając mnóstwo czasu i nerwów. Teleportacja w Escape From Duckov to nie tylko ułatwienie, to klucz do efektywnego i bezpiecznego przemieszczania się po świecie gry.

Był to artykuł z serii: Escape from Duckov
Spis treści