W Escape From Duckov jednym z kluczowych elementów gry jest bezpieczne opuszczenie strefy z łupem, czyli ekstrakcja. Wbrew pozorom nie trzeba od razu przebijać się przez cały teren wrogów – gra oferuje kilka sprytnych sposobów na opuszczenie mapy bez niepotrzebnego ryzyka.

Wielu graczy, szczególnie tych przyzwyczajonych do innych tytułów typu extraction shooter, może początkowo myśleć, że jedyną opcją jest przedzieranie się przez wrogi teren. Nic bardziej mylnego. W Duckov ekstrakcja jest łatwiejsza, niż się wydaje, jeśli wiesz, gdzie szukać punktów wyjścia. W tym poradniku przejdziemy krok po kroku przez wszystkie możliwości ucieczki na mapie Ground Zero.

Punkt Powrotu 1: Powrót do bunkra

Najprostszy sposób na wydostanie się ze strefy to po prostu zawrócić do wejścia do bunkra, z którego rozpoczynałeś misję. Jest to niezwykle przydatne szczególnie na początku gry, podczas realizowania zadania Startup Capital, w którym trzeba zabić przeciwnika i następnie wyjść z mapy. Zamiast przepychać się przez trzech wrogich kaczych przeciwników w Northwest Camp, możesz po prostu zabić jakiegokolwiek przeciwnika blisko punktu startowego i od razu zawrócić do bunkra – ekstrakcja zostaje zaliczona automatycznie.

Dodatkowo warto odblokować punkt szybkiej podróży Duckov, który pozwala błyskawicznie teleportować się z Northwest Camp z powrotem do bunkra. Należy jednak użyć dynamitu lub granatu, aby przebić się przez popękaną betonową ścianę blokującą wejście.

Punkt Powrotu 2: Northwest Camp

Drugim punktem ekstrakcji jest obszar Northwest Camp, który jest zaznaczony na mapie. Aby tam dotrzeć, trzeba przejść Mały Wzgórek i pokonać teren obozu. Uwaga: w obozie czekają trzej dobrze uzbrojeni wrogowie, więc warto mieć ze sobą odpowiedni ekwipunek ochronny albo próbować obejść obóz bokiem. Choć osobiście nie udało mi się nigdy skutecznie przemknąć niezauważonym, metoda ta jest możliwa przy dobrym planowaniu i wykorzystaniu przesłon.

W późniejszym etapie gry, gdy zdobędziesz drewno potrzebne do naprawy mostów prowadzących do Road Camp, łatwiej będzie dotrzeć do tego punktu ekstrakcji. Pamiętaj jednak, że wroga zawsze będzie trochę więcej w tej okolicy, więc dobrze jest korzystać z piaskowych barykad i przeszkód, które zapewniają ochronę w drodze do wyjścia.

Punkt Powrotu 3: Sekretny wjazd do bunkra

Ostatni punkt ekstrakcji to ukryte wejście do bunkra, znajdujące się na wschodnim krańcu mapy. Aby je odblokować, trzeba naprawić most na południowym wschodzie rzeki przy użyciu dwóch kawałków drewna. Po przejściu mostu kierujemy się przez mały labirynt z kontenerów, gdzie znajdziemy przeszkodę blokującą właz prowadzący do bunkra. Po jej usunięciu wystarczy wejść do włazu, aby zaliczyć kolejny punkt ekstrakcji.

Co ciekawe, po odblokowaniu tego wejścia możesz również opuszczać bunkier przez tę drogę, jeśli wolisz pojawiać się bliżej Road Camp niż w lesie. Wystarczy zejść po drewnianej drabinie w wschodnim rogu bunkra i kierować się wzdłuż kamiennej ścieżki na północny wschód, a następnie znaleźć kolejną drabinę prowadzącą w górę.

Był to artykuł z serii: Escape from Duckov
Spis treści