Erika Ishii ujawnia swoje trzy ulubione gry – od Wind Wakera po Last of Us

W rozmowie z redakcją. Erika Ishii, gwiazda Ghost of Yotei, podzieliła się swoimi trzema ulubionymi grami wszech czasów: The Last of Us, Return of the Obra Dinn i The Legend of Zelda: The Wind Waker. Ghost of Yotei, wydane 2 października 2025 roku jako tytuł ekskluzywny na PlayStation 5, daje Ishii rolę Atsu, kobiety szukającej zemsty na ludziach, którzy zamordowali jej rodzinę i pozostawili ją na pewną śmierć.
Chociaż w 2025 roku Ishii najbardziej kojarzona jest z tą rolą, aktorka ma na koncie mnóstwo innych projektów. Występowała w Dropout’s Game Changer i Dimension 20, a fani Critical Role mogą kojarzyć ją z postacią Dusk. Jej kariera sięga nawet dzieciństwa – epizodem w sitcomie Full House. Poza aktorstwem, Ishii kocha gry i historie, jakie mogą oferować.
W rozmowie Ishii wyjaśniła, dlaczego Wind Waker tak mocno na niej wpłynęło. Podkreślała odwagę Nintendo w grafice i emocje, jakie gra w niej wzbudziła, nazywając ją formacyjnym doświadczeniem. Z kolei Return of the Obra Dinn doceniła za unikalne wykorzystanie medium, które – jak mówi – nie mogłoby istnieć w żadnym innym formacie.

Nie mogło też zabraknąć miejsca dla The Last of Us. Ishii przyznała, że zarówno gra, jak i jej dodatek Left Behind, zainspirowały ją i sprawiły, że pokochała narracyjne gry, decydując o kierunku swojej kariery. Wcześniejsze doświadczenia w takich tytułach jak Destiny 2, Mortal Kombat 1 czy Apex Legends przygotowały ją do głównej roli w Ghost of Yotei.
Co ciekawe, Ishii wyróżnia też Ghost of Yotei jako osobną kategorię. Mimo że gra, w której sama występuje, nie jest dla niej typowym „ulubionym tytułem”, to i tak uważa ją za ważną, szczególnie jako fanka gier o samurajach, westernach czy filmach o zemście. Jej miłość do Ghost of Tsushima sprawia, że temat samurajów i opowieści o honorze i zemście jest dla niej wyjątkowo bliski.
Fani śledzący karierę Ishii z niecierpliwością czekają na kolejne role aktorki, licząc, że nadal będzie pojawiać się w dużych, ważnych produkcjach branży gier wideo.






