Podczas wizyty w starym kryjówce (Old Hideout) w Strefie Przemysłowej w grze Dying Light: The Beast, natkniesz się na dwójkę rodzeństwa, które prosi cię o pomoc w odzyskaniu ich dawnego safe house’a. Okazuje się jednak, że miejsce zostało opanowane przez zainfekowanych i nie tak łatwo będzie je odbić.

Na pierwszy rzut oka to zwykłe zadanie w stylu „idź, wyczyść i wróć”. Ale szybko okazuje się, że za wszystkim kryje się historia zdrady, a misja „Rajskie problemy” przeradza się w coś znacznie bardziej pokręconego. Do tego dochodzą ukryte etapy, które łatwo przeoczyć, więc przygotowałem opis krok po kroku, żebyś nie musiał krążyć po wyspie jak zagubiony.

Dotarcie na Rajską Wyspę i czyszczenie terenu

Rajska Wyspa znajduje się niedaleko twojej obecnej pozycji, więc nie musisz szukać samochodu – spokojnie dasz radę dojść pieszo. Na miejscu znajdziesz też bezpieczny dom (safe house), który warto aktywować, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.

Po wejściu na teren zobaczysz, że wyspa jest pełna zainfekowanych. Nie zabraknie też Goona, więc przygotuj dobrą broń i najlepiej miej pod ręką kilka apteczek.

Jeśli wydaje ci się, że zadanie się zawiesiło, przejdź wyspę jeszcze raz – czasem jeden z potworów potrafi się zgubić albo nie zrespawnować poprawnie i dopiero po jego zabiciu gra rusza dalej.

Przywrócenie zasilania na wyspie

Kiedy już oczyścisz teren, podejdź do głównego wejścia domu, gdzie znajdziesz uszkodzoną lampę UV. Po jej obejrzeniu pojawi się nowe zadanie – musisz naprawić zasilanie. W tym celu skieruj się do wieży obok domu, pod którą znajduje się skrzynka elektryczna.

Jeśli chcesz, możesz od razu wejść na szczyt wieży – tam czeka opcjonalny safe house, który warto odblokować.

Aby uruchomić zasilanie:

  1. Zbadaj skrzynkę z prądem i śledź niebieski kabel, który prowadzi do małej szopy obok domu.
  2. W środku włącz główny przełącznik i weź list z bocznego stolika.
  3. Ponieważ przełącznik nie działa, obejdź szopę i zauważysz, że kabel kończy się w wodzie.
  4. Wróć i odłącz uszkodzoną wtyczkę.
  5. Teraz czas znaleźć nowy bezpiecznik – kieruj się z powrotem do głównego domu.
  6. Po drodze przyjrzyj się tablicy przy drzwiach wejściowych, a następnie znajdź ukryte wejście z tyłu, za krzakami.
  7. W środku zabij zainfekowanego, a w kolejnym pokoju znajdziesz ciała dawnych mieszkańców i nagranie głosowe.
  8. Po odsłuchaniu rozejrzyj się – na ławce za tobą leży bezpiecznik. Zgarnij też inne fanty w okolicy.
  9. Wróć do szopy i zamontuj nowy bezpiecznik.

Obrona wyspy

Wymiana bezpiecznika nie pójdzie gładko – włączy się alarm, który ściągnie kolejną falę potworów. Przygotuj się na ostrą obronę. Miotacz ognia lub broń dystansowa świetnie sobie tu radzą, szczególnie na szybkie Runnery, które mogą przerwać animację interakcji, jeśli nie zostaną zabite w porę.

Twoje główne cele to:

  • Zniszczyć głośnik,
  • Podnieść most,
  • Wyczyścić pozostałych zarażonych.

Zanim zajmiesz się mostem, zlikwiduj Spluwacza (Spittera) po drugiej stronie – inaczej utrudni ci życie, gdy zaczniesz podnosić most.

Po aktywowaniu mostu znajdziesz obok skrzynkę zasilającą dla głośników – uderz ją bronią, by ją wyłączyć. Kiedy ostatni zainfekowani padną, misja praktycznie dobiegnie końca.

Powrót do rodzeństwa i nagrody

Wróć do Starej Kryjówki i porozmawiaj z rodzeństwem. Po krótkiej rozmowie misja zostanie zaliczona, a ty dostaniesz kilka fajnych rzeczy:

  • Bruiser Cap (czapka),
  • 2 Strony Podręcznika Początkującego,
  • Skrzynkę kooperacyjną (Co-op Lootbox) – jeśli grasz w trybie współpracy.

Rajskie problemy to zadanie, które zaczyna się niewinnie, a kończy się zaskakująco intensywnie. W klasycznym stylu Dying Light pokazuje, że nawet w pozornym „raju” zawsze kryje się coś mrocznego – a za każdą prośbą o pomoc może stać zupełnie inna historia, niż się wydaje na początku.

Był to artykuł z serii: Dying Light: The Beast
Spis treści