Po ataku na Ratusz staje się jasne, że Barona trzeba w końcu powstrzymać. Jego pałac jest jednak otoczony ochroną, więc Lydia i Szeryf wymyślają plan, który ma go wywabić z kryjówki. Ich pomysł? Wykorzystać Bestię jako przynętę. To Crane ma zająć się brudną robotą, podczas gdy dziewczyny przygotowują całą pułapkę.

Jak ukończyć misję „Przynęta i Bestia”?

Cel: dostać się do zakładu E&F, zdobyć dwa czerwone kanistry z gazem, a potem zwabić Bestię do jaskini.

Nagroda: 20 000 XP, 900 monet Starego Świata, plan ozdoby Beast Among Us oraz stalowy kij poziomu 15.

Wyprawa do zakładu E&F

Najpierw udaj się z powrotem do strefy przemysłowej. Wejście do zakładu znajdziesz dokładnie tam, gdzie wcześniej walczyłeś z chimerą – przez zawalony fragment ściany. Po wejściu kieruj się w stronę drzwi z napisem Gate 2, a następnie zejdź schodami w dół. Nie używaj latarki, bo piwnica jest wystarczająco jasna.

W podziemiach roi się od Śpiochów i jednego Przemieńca. Lepiej nie walczyć – postaw na pełne skradanie. Obserwuj jego trasę i wykorzystuj momenty, kiedy jest odwrócony. Kanistry znajdziesz w tylnej sali, gdzie potwór najczęściej patroluje teren.

Najbezpieczniejsze miejsca do ukrycia się:

  • za ciałem żołnierza po lewej stronie od wejścia
  • za kurtyną w laboratorium
  • za metalowym szyldem w klatce w korytarzu
  • za panelem maszyny w tylnej sali

Gdy masz pierwszy kanister, odnieś go do wejścia i umieść w wyznaczonym miejscu (gra pokaże cień obiektu). Z drugim postąp tak samo – wtedy Crane automatycznie skontaktuje się z Lydią, sygnalizując gotowość.

Ucieczka ciężarówką – jazda na czas

Po chwili zjawią się Wygnańcy. Sven przebija kanister, by wypuszczać gaz, a ty dostajesz nowe zadanie: przejechać przez wszystkie oznaczone punkty, by zwabić Bestię do jaskini.

Masz 5 minut i 30 sekund, by zaliczyć wszystkie 27 checkpointów. Większość trasy prowadzi leśnymi drogami i bezdrożami, więc uważaj na przeszkody i nie spiesz się przesadnie – masz sporo zapasu czasu, mimo że Lydia będzie poganiać przez radio. Lepiej jechać wolniej niż rozwalić ciężarówkę.

Walka z Bestią

Gdy Bestia się pojawi, zaczyna się czteroetapowa walka, a twoim głównym zadaniem jest przetrwać i nie zabijać jej. Masz tylko stalowy kij i trzy legendarne bandaże – i muszą ci wystarczyć na całą potyczkę.

Pierwszy etap:

Przetrwaj 16 sekund, unikając ciosów. Nie zadaj żadnych obrażeń – Lydia próbuje przejąć Bestię mentalnie. Skup się na unikach i przewrotach, bo Bestia potrafi rzucać się na ciebie i uderzać w ziemię, co przewraca bohatera.

Drugi etap:

Lydia nie daje rady, więc czas lekko ją osłabić. Włącz tryb Bestii i zbij przeciwnikowi około 1/3 paska życia, ale nie przesadzaj – jej zdrowie musi spaść poniżej dwóch trzecich.

Trzeci etap:

Znów musisz utrzymać jej uwagę przez 16 sekund, nie uderzając. Bestia będzie bardziej agresywna, więc bądź czujny.

Czwarty etap – finał:

Gdy jej zdrowie spadnie do 1/4, zaczyna używać nowego ataku – uderzenia w ziemię bez wyskoku, które może zadać ogromne obrażenia. Po takim ciosie wykonuje jeszcze szybką serię uderzeń, która potrafi cię zabić, jeśli nie zareagujesz. Unikaj jej skoków i końcowych ciosów z serii – wtedy masz najlepszą okazję, by odpowiedzieć kilkoma silnymi uderzeniami.

Po zakończeniu walki uruchamia się scena fabularna, w której Lydia w końcu przejmuje kontrolę nad Bestią i przywraca jej ludzką świadomość, korzystając z krwi Crane’a. Wygnańcy zabierają go do ciężarówki, a ty zostajesz na miejscu, gotowy do kontynuowania historii w misji Ostatnia Wieczerza”.

Był to artykuł z serii: Dying Light: The Beast
Spis treści