Po zakończeniu tunelu w zadaniu „Na tropie bestii” odzywa się do ciebie Olivia. Mówi, że zdobyła nowe informacje o kolejnej Chimerze, którą chce z tobą omówić – ale tym razem nie przez radio. Żeby poznać szczegóły, musisz wrócić do klasztoru i spotkać się z nią osobiście.

Po krótkiej rozmowie okazuje się, że według jej notatek przez bagnisty teren Castor Woods przejeżdżał konwój przewożący jedną z Chimery. To właśnie tam kieruje cię kolejny cel.

Poszukiwanie transportu Chimery

Transport znajdziesz na wschód od klasztoru, na autostradzie nieopodal obozu Mountain Convoy. Cały teren roi się od zainfekowanych, a na dachach pojazdów siedzą Spluwacze, więc przygotuj się na potyczkę.

Najwygodniej będzie dotrzeć tam ciężarówką – pojazdy pojawiają się na mapie i regularnie się odradzają, więc znajdziesz jakiś niedaleko. Możesz też z radością potrącać po drodze zombiaki – to szybki sposób, żeby oczyścić sobie trasę.

Na miejscu skieruj się na prawy pas autostrady. Zobaczysz zniszczoną ciężarówkę i wojskowy pojazd transportowy stojący przed nią. Zanim przystąpisz do oględzin, oczyść teren z nieumarłych – inaczej długo tam nie pożyjesz.

Przeszukanie miejsca wypadku

Gdy teren jest już bezpieczny, wejdź do otwartego transportowca i zbadaj ciało po prawej stronie. Kiedy je przewrócisz, znajdziesz dossier z danymi Chimery oraz instrukcjami postępowania.

Twoja ofiara nie znajduje się jednak w pobliżu – została uwolniona lub uciekła. Musisz ruszyć jej śladem.

Tropienie Chimery

Spójrz przez barierkę, tuż obok konwoju. W dole, na małej wysepce, leży ciało żołnierza. Wskocz do wody i dopłyń do niego. Użyj Zmysłu Ocalałego, by złapać trop potwora.

Ślady prowadzą przez bagna pełne krwi i rozbitych drzew. Po drodze możesz natknąć się na kilku zakażonych, więc miej broń gotową. Ostatecznie trafisz do kolejnego ciała żołnierza opierającego się o złamany pień. Stamtąd twoje zmysły poprowadzą cię na wyspę z rozbitym autobusem – to właśnie tam ukryła się Chimera.

Dotarcie na wyspę

Dopłyń na wyspę, ale pamiętaj, że pasek tlenu wygląda jak pasek kondycji – szary, mało widoczny. Nie przepływaj zbyt długo pod wodą, bo możesz zacząć tracić zdrowie.

Na miejscu włącz ponownie Zmysł Ocalałego i sprawdź okolicę. Znajdziesz tam martwego naukowca, drzewo z dziwnym urządzeniem oraz trochę przydatnych rzeczy – dwie opatrunki i taśmę Baron’s Research Memo #01.

Uważaj: kiedy obejrzysz ciało naukowca, walka się zacznie. Z cienia wyskoczy potwór – Chimera o imieniu Mist.

Walka z Mgławicą – Chimerą z bagien

Mist to hybryda, która łączy umiejętności Spluwacza i Banshee. Na początku przywołuje gryzoniowatych Zainfekowanych, z których korzysta jak z trampoliny – dosłownie odbija się od nich, by skakać w twoją stronę.

Kiedy zbliży się zbyt mocno, potrafi wypluć toksyczną żółć, która szybko cię osłabi. Najważniejsze, co możesz robić w tej walce, to unikać – zwłaszcza jej skoków, bo te zadają największe obrażenia i powalają cię na ziemię.

Po udanym uniku masz krótką chwilę, żeby oddać kilka ciosów zanim Mist znów się oddali. Możesz walczyć bronią białą lub dystansową, ale pamiętaj, że mobilność to klucz.

Gdy jej zdrowie spadnie poniżej połowy, ataki staną się szybsze i bardziej agresywne – zacznie pluć częściej i przyzywać więcej potworów. Wtedy warto schować się za rozbitym autobusem, który pomoże ci odgrodzić się od drobnych Zainfekowanych i skupić na samej Chimery.

Pokonanie Mist nagrodzi cię 1 Punktem Bestii oraz krótką scenką końcową. Po wszystkim Olivia poprosi cię o powrót do Ratusza, gdzie Sheriff i Jacob potrzebują wsparcia w zabezpieczeniu terenu – tam rozpoczyna się kolejna misja, Zabawa z prądem.

Był to artykuł z serii: Dying Light: The Beast
Spis treści