Po krótkiej, ale intensywnej misji „Pogrzebane prawdy„, w Dying Light: The Beast wchodzi jedna z najdłuższych głównych misji w grze – „Krzyki w ścianach”. Ta część historii jest też najbardziej wymagająca pod względem zadań na czas, więc lepiej przygotujcie się na sporo biegania i kombinowania.
Pierwszym krokiem jest dotarcie do Lydii. Znajdziecie ją w małej chatce ogrodnika za szpitalem psychiatrycznym. Tutaj dowiecie się, co dokładnie trzeba zrobić i w jaki sposób Lydii uda się wam pomóc.
Nie prowokujcie zainfekowanych, bo choć Lydia ma swoje zdolności, lepiej nie ryzykować. Wejście do budynku znajduje się przez duże, podwójne drzwi od tyłu. W środku w biurze możecie znaleźć pierwszy kolekcjonerski przedmiot – Project 1913: Subject Kurt.
Odnalezienie Bloku B i generatora
Po opuszczeniu biura idźcie na pierwsze piętro, by odnaleźć Blok B. Niektóre drzwi są elektronicznie zamknięte, więc przyda się odrobina cierpliwości. Następnie musicie dostać się do piwnicy, by włączyć generator, co wcale nie przyciągnie uwagi zainfekowanych dzięki zdolnościom Lydii. Poruszanie się przez kanały wentylacyjne i przewody może być mylące, ale mapa w piwnicy pokaże wam drogę.
Szukanie kart pracowniczych i danych medycznych
W szpitalu znajdziecie też kartę pracowniczą, a przy okazji można zebrać kilka plików z serii Project 1913 – Otto, Helga, Hans, Ingrid i Maria. Dzięki karcie otworzycie drzwi do Bloku B i do Medical Storage, w którym znajduje się kluczowy lek Neuroraze. Nie zapomnijcie przy okazji o militarnej apteczce i innych przedmiotach kolekcjonerskich.
Spotkanie z doktorem i zdobycie palca
Żeby misja posuwała się dalej, potrzebujecie palca lekarza z Bloku B. Trzeba wrócić na parter, przez biuro Dr. Amelii Berger, a potem przez wentyl dotrzeć do Dr. Karla Metznera. Przy jego biurku znajdziecie Mental Asylum – Medical Data, a przy okazji przedmiot wymagany do kontynuacji misji – palec doktora.
Po zdobyciu wszystkich przedmiotów zaczyna się pościg. Warto używać okien, przewodów wentylacyjnych i unikać zainfekowanych, biegnąc przez Blok B do Bloku A, a następnie na zewnątrz.
Po ucieczce musicie dotrzeć do starego miasta, na dach budynku przy restauracji koło Hardware Store Dark Zone, gdzie spotkacie Lydię i Camilo. Interakcja z przygotowaną konstrukcją drewna i metalu umożliwia wam wejście do ukrycia.
Zadania na czas – Town Hall i gas
Teraz zaczynają się prawdziwe wyzwania czasowe. Do Town Hall musicie dotrzeć w 1:30, a potem wyłączyć urządzenie rozpylające gaz w 2:30. Na placu czeka was sporo żołnierzy – zarówno bliskiego, jak i dalekiego zasięgu – więc skupcie się najpierw na tych z shotgunami, a sojusznicy z zielonymi ikonami mogą wam pomóc, choć nie musicie ich chronić za wszelką cenę.
Po wyeliminowaniu żołnierzy musicie zniszczyć moździerze – jest ich kilka fal, więc shotgun jest tutaj bardzo pomocny. Następnie zbierzcie wszystkie granaty dymne, rozrzucone po placu, pamiętając, że pojawi się więcej zainfekowanych.
Walka z Chimera i podwójnymi Chimera
Gdy zbierzecie wszystkie granaty, pojawia się Chimera – ogromny przeciwnik rzucający głazami i potrafiący powalić postać jednym uderzeniem. Po chwili czeka was walka z dwoma Chimera jednocześnie. Trzeba jeszcze bardziej uważać na ataki i ciągłe uniki. Na szczęście Lydia może przejąć kontrolę nad jednym z Chimera, gdy jego zdrowie spadnie do 1/3, pomagając wam w pokonaniu drugiego.
Po zakończeniu tej epickiej walki misja Krzyki w ścianach zostaje ukończona, a w nagrodę otrzymujecie 12 500 XP i 750 Old World Money.

Pasjonat gier MMO i typowo społecznościowych aplikacji. Redaktor naczelny portalu Desercik i twórca wielu innych portali nie tylko o grach. Codziennie porusza zagadnienia związane z marketingiem internetowym na swoim prywatnym blogu. Wieczorami czas spędza z córką, a gdy zaśnie zaczynać grać… grać w to co najlepsze.






