W drugiej połowie rozgrywki Dying: The Beast zaczyna się robić ciekawie. Gra nie tylko dorzuca mocniejszych przeciwników, ale też masę zadań pobocznych, które pozwalają zgarnąć dodatkowe XP i porządny łup. Jedno z nich to Hydrozagadka, czyli misja, która potrafi trochę namieszać, jeśli nie wiesz, co po kolei zrobić. Ten poradnik pomoże ci przejść ją krok po kroku – bez błądzenia i niepotrzebnego stresu.

Stacja pomp – pierwsze kroki

Zacznij od wizyty w stacji pomp, gdzie trzeba sprawdzić ciśnienie wody. Okolica roi się od zakażonych, ale możesz ich po prostu ominąć. Do środka najłatwiej wejść tylnym oknem obok ciężarówki – to wybite okno prowadzi prosto do pomieszczenia z pompą. W środku również spotkasz kilku zainfekowanych. Przeskocz przez barierkę i sprawdź pompę. Okazuje się, że ciśnienie jest w normie, więc problem musi być gdzieś głębiej – Kyle postanawia znaleźć schematy instalacji, żeby zrozumieć, co się dzieje pod powierzchnią.

Biuro głównego inżyniera

Schematy znajdziesz w Waterworks Repair Facility, czyli zakładzie napraw wodociągowych. Na szczęście obok stoi samochód – warto go użyć, żeby szybciej się tam dostać.

Na miejscu przejdź na lewą stronę budynku i wspinaj się po drabinie na dach. Wlot do środka znajdziesz w kanale wentylacyjnym. Główne biuro inżyniera jest na parterze, ale jego drzwi są zamknięte, więc najpierw trzeba zdobyć klucz.

Na górze znajduje się sejf z kluczem, a jego kod to 27-01-15. Sam sejf stoi na biurku w pokoju kierownika działu płac. Kartkę z kodem znajdziesz w sąsiednim pomieszczeniu za drzwiami wymagającymi wytrycha – w środku jest też jeden zombie, więc zachowaj ostrożność. Po zdobyciu klucza wróć na dół, oczyść wejście z zainfekowanych i otwórz drzwi do biura, co uruchomi krótką scenkę fabularną.

Punkt konserwacyjny w kanałach

Kyle dowiaduje się, że problem może leżeć w punkcie konserwacyjnym kanałów – czyli dokładnie tam, gdzie nikt nie chce się zapuszczać. Musisz więc wrócić do Starego Miasta.

Drzwi wejściowe otwiera się wytrychem. W środku wszystko wydaje się działać poprawnie, aż Kyle słyszy podejrzany hałas z rur. Wskakuj więc do włazu i przygotuj się na spotkanie z kolejnymi zombie.

W głąb kanałów

Twoim zadaniem jest śledzić żółte rury – to one prowadzą do źródła hałasu. Zaraz po zejściu skręć w prawo i idź wzdłuż rur. Uważaj na zombiaka za rogiem i boomerów, którzy potrafią wysadzić cię w sekundę.

Po drodze trafisz na ukrytą komnatę, do której wejdziesz przez kratkę wentylacyjną. W środku czeka trochę łupów i sejf z kodem 21-69-35. Kod można odczytać dzięki latarce UV, bo cyfry są oznaczone specjalną substancją. W sejfie znajdziesz wartościowe przedmioty, które warto później sprzedać.

Wracając do głównego celu, idź dalej wzdłuż żółtych rur. Miniesz kolejne zombie i luźny zraszacz, a na końcu skręć w prawo i wdrap się do wąskiego tunelu oznaczonego żółtą farbą. Tunel rozdziela się na dwa kierunki. Po prawej czai się Volatile – czyli coś, co może cię rozerwać w sekundę. Lepiej wybierz lewo, gdzie wyjdziesz do bezpieczniejszego korytarza.

Źródło hałasu i ocaleni

Idź do drzwi z dużą czwórką namalowaną na ścianie i wejdź po drabinie. Crane zaczyna mówić, że jest coraz bliżej źródła dźwięku. Wyczyść pomieszczenie z kilku zainfekowanych – to dobry moment, żeby się uleczyć.

Po chwili okaże się, że hałas pochodzi od grupy ocalałych, uwięzionych w pomieszczeniu powyżej. Najpierw jednak musisz oczyścić całą sekcję z zombie. Uważaj na Screamera, który potrafi wrzeszczeć tak, że ściąga kolejne potwory. Jeśli masz Beast Mode, to jest idealny moment, żeby go odpalić i szybko posprzątać teren.

W środku znajdziesz rodzinę z małym dzieckiem – to właśnie dawny główny inżynier, którego Baron próbował przekupić. Teraz trzeba im pomóc uciec.
Użyj zdobytego wcześniej klucza, by otworzyć drzwi wyjściowe i zlikwiduj kilku kolejnych zainfekowanych. Po chwili zauważysz pułapki elektryczne w korytarzu – przeskocz przez kratkę wentylacyjną po lewej stronie i wyłącz zasilanie przełącznikiem.

Następnie wejdź po schodach i wyjdź z biura. Na zewnątrz spotkasz Elenę i Nolana, którzy podziękują Kyle’owi za przywrócenie dopływu wody do ratusza i pomogą ewakuować rodzinę.

Nagrody za wykonanie misji Hydro-Puzzle

Po zakończeniu zadania otrzymasz:
+10 000 XP,
Bruiser Arm Protectors,
2x Beginner Training Manual,
oraz Co-Op Lootbox (jeśli grasz w trybie współpracy).

Hydrozagadka to jedno z tych zadań, które na początku wydają się proste, ale szybko zamieniają się w pełnoprawną wyprawę przez kanały, biura i pompy. Warto je jednak ukończyć – nie tylko dla nagród, ale też dlatego, że to jedno z ciekawszych pobocznych wyzwań w Dying: The Beast, pokazujące, jak dobrze ta gra łączy eksplorację z klimatem przetrwania.

Był to artykuł z serii: Dying Light: The Beast
Spis treści