„Bezpieczna przystań” to druga misja w dodatku Dying Light: The Beast, która zaczyna się zaraz po zakończeniu „Pobudka Panie Crane”. Po dramatycznej ucieczce z laboratorium Olivia kontaktuje się z tobą przez radio i kieruje cię do klasztoru u podnóża ścieżki, niedaleko miejsca, w którym wydostałeś się na powierzchnię. To właśnie tam czeka na ciebie i ma wytłumaczyć, co właściwie się dzieje.
Za ukończenie całej misji otrzymasz 10 000 XP, lornetkę, 5 wytrychów i 500 Old World Money.
Droga do klasztoru
Pierwszy odcinek szlaku jest spokojny – nie ma tu żadnych wrogów ani przedmiotów do zebrania. Dopiero gdy przejdziesz przez zawalony kamienny most, natkniesz się na pierwszego zarażonego, który akurat ucztuje przy punkcie odpoczynku.
To moment, w którym gra nauczy cię ataków z ukrycia. Najłatwiej wykonać je, skradając się po lewej stronie, za tablicą informacyjną. Podejdź od tyłu i wykonaj cichy atak.
Po walce przeszukaj ciało, zbierz nową broń i kontynuuj wędrówkę. Warto też podnieść napój leżący przy kolejnej tablicy. Dalej czeka cię przeskok przez zerwany mostek i dojście pod zewnętrzny mur klasztoru.
Wejście na teren klasztoru
Aby dostać się do środka, musisz wspiąć się po murze. Przejdź na lewą stronę kompleksu, gdzie znajdziesz fragment muru bez kolców na górze. Częściowo zasłania go drzewo, więc rozejrzyj się dokładnie. Gdy się wspiąłeś, zeskocz do ogrodów klasztoru.
W środku kręci się kilku zarażonych, zwłaszcza w pobliżu drzwi, do których prowadzi znacznik misji. Na ziemi znajdziesz przynętę (Noisemaker) – gra pokaże ci krótki samouczek. Możesz użyć tego gadżetu, by odciągnąć potwory od wejścia, ale jeśli wolisz walkę, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby po prostu wybić wszystkich.
Po oczyszczeniu placu okaże się, że drzwi są zamknięte, więc trzeba znaleźć inne przejście. Zanim ruszysz dalej, rozejrzyj się po ogrodzie – między kwiatami przy białym łuku po lewej stronie drzwi znajdziesz posążek Mnicha Bobra (Beaver the Monk), jeden z kolekcjonerskich przedmiotów. Jeśli trudno ci go dostrzec, użyj Zmysłu Ocalałego, który podświetli jego ikonę.
Znajdź inne wejście
Tym razem wejdź na ścianę po prawej stronie drzwi. Fragmenty, po których możesz się wspinać, są oznaczone białą farbą. Użyj wystających cegieł, by dostać się na gzyms, a potem przesuń się w prawo i wdrap przez okno na górny poziom klasztoru.
Zabezpieczenie miejsca
Na miejscu okazuje się, że Olivia jeszcze nie dotarła, więc twoim zadaniem jest zrobienie z klasztoru strefy bezpieczeństwa. Musisz pozamykać wszystkie wyjścia, usunąć zarażonych i uruchomić generator.
Zeskocz na wewnętrzny dziedziniec, a potem przejdź pod lekko uniesioną kratą, by wejść do budynku. Tam przeczołgaj się przez zniszczone drzwi – to właśnie tu spotkasz pierwsze śpiące potwory (Sleepers).
Jeśli chcesz przejść to po cichu, nie włączaj jeszcze generatora – hałas natychmiast ściągnie wszystkich przeciwników. Najpierw wyeliminuj wrogów po cichu, a dopiero potem uruchom maszynę.
Gdy pomieszczenie będzie czyste, zamknij duże drzwi i odpal generator. W tym momencie pojawią się nowe zarażone – wszystkie musisz zabić, idąc po kablu z niebieskim światłem w górę wieży. Na szczycie znajdziesz ostatniego wroga, którego możesz po prostu zrzucić z krawędzi.
Po prawej stronie będzie włącznik prądu – przed jego aktywowaniem ulecz się i napraw broń, bo po chwili zacznie się walka z bossem.
Walka z Kosiarzem – Chimerą
Po włączeniu zasilania odezwie się Olivia, ale chwilę później rozlegnie się potężny ryk. To Chimera, zwana Kosiarzem, kolejny eksperyment Barona. To silny przeciwnik, który stawia na brutalną siłę i nie daje ci chwili na oddech.
Nie ma gdzie się ukryć, więc unikaj jego ataków zamiast blokować. Staraj się trzymać dystans, zadawać krótkie serie ciosów i odskakiwać. Jeśli uda ci się włączyć tryb Bestii, walka pójdzie znacznie szybciej – w tym stanie możesz go po prostu roztrzaskać na kawałki.
Po zwycięstwie dostajesz 1 punkt Bestii, ale Kyle traci przytomność.
Przebudzenie i nowe wyposażenie
Po przebudzeniu Olivia tłumaczy, co się wydarzyło, i przynosi ci nowy strój. Interaktywna niebieska torba przy krześle zawiera ubrania – przebierz się i załóż nowy zestaw w ekwipunku.
Nowe zadania od Olivii
Po zmianie ubrania porozmawiaj z Olivią. Powie ci o podręczniku i materiałach leżących na stole obok stołu warsztatowego.
Podnieś Podręcznik dla początkujących oraz surowce, a także schemat łuku myśliwskiego (Hunting Bow). Następnie gra wprowadzi cię w samouczek ulepszania przedmiotów – ulepsz recepturę na Bandaże, które teraz będą działać szybciej i leczyć więcej HP.
Gdy skończysz, wróć do Olivii. Tym razem zdradza ci więcej szczegółów o Chimerach i samym Baronie – kim jest, po co robił te eksperymenty i dlaczego zdecydowała się ci pomóc. Rozmowa kończy misję Bezpieczna przystań i od razu rozpoczyna kolejne zadanie: „Życie po życiu’, w którym twoim nowym celem będzie znalezienie sojuszników.

Pasjonat gier MMO i typowo społecznościowych aplikacji. Redaktor naczelny portalu Desercik i twórca wielu innych portali nie tylko o grach. Codziennie porusza zagadnienia związane z marketingiem internetowym na swoim prywatnym blogu. Wieczorami czas spędza z córką, a gdy zaśnie zaczynać grać… grać w to co najlepsze.






