W Death Stranding 2 są takie opcjonalne “perełki”, które na pierwszy rzut oka wyglądają jak kolejna pomniejsza misja, ale… potem okazują się game-changerami. Jedną z nich jest Wynalazca zamieszkujący odosobnioną wyspę pośrodku smołowego bagna. Możesz go inaczej olać, zakończyć kampanię bez podłączenia-tylko że w nagrodę czekają ekstra gadżety, które naprawdę robią różnicę: kaptur, bomby, ciche bola… Nieźle, co nie?
Ale to, co najważniejsze – droga do niego może być niezłym wyzwaniem. Smoła utonie cię jednym krokiem, a przeprawa – dwie takie same… To labirynt z łamigłówką. Poniżej opiszę krok po kroku dwóch sposobów na dotarcie, plus co warto wiedzieć o nagrodach i mechanikach wyspy.
Gdzie jest wyspa Wynalazcy?
Spójrz na mapę – północno-zachodni skrawek Australii, trochę na północ od stacji F1, blisko kopalni na północ. Wyspa jest otoczona głęboką kałużą smoły, więc nie da się po prostu podejść. Na obrzeżach często pojawiają się porzucone ładunki, więc warto zabrać trochę jako „twardy towar” dla Wynalazcy. Co fajne – łatwo go podłączyć do sieci (kilka lajków wystarczy). Mówiąc wprost – to opcja tania i przyjemna, jeśli już tam dotrzesz.

Metoda 1: piesza przeprawa przez smołę
To najprostszy, choć wymagający cierpliwości sposób:
- Stój na brzegu bagna i włącz skaner (L1) – pomoże znaleźć żółte (płytkie) ścieżki.
- Wędruj ostrożnie – zawsze wybieraj żółte ślady, a unikaj czerwonych oznaczających głębinę.
- Gdy dojdziesz na wyspę – załatw sprawy, wróć tą samą drogą.
To powtarzalna, długotrwała wyprawa – możesz sobie tu spacer zaplanować jak spokojną misję tranzytową.
Metoda 2: budujesz trasę – monorail + zipline
Ta opcja wymaga więcej pracy i czasu, ale… to ułatwia życie:
- Najpierw ukończ główne zlecenie 21 – wtedy dostajesz schema Lvl 2 assembera, czyli narzędzie do tyrolek.
- Zbuduj monorail między stacją F2 a kopalnią (północ od F1), który przebiega nad wyspą.
- Pojeździsz kolejką, a następnie na sam koniec – skaczesz z pociągu na wyspę, lub zbudujesz zipline nad smołą.
- Ta trasa działa jak teleport – raz zbudowana, zostaje na stałe i służy wiecznie.

Ta metoda wymaga posunięcia fabularnego i logistycznego, ale potem masz wygodny “most” na wyspę i z powrotem.
Podłączenie Wynalazcy – co się zyskuje?
Gdy już będziesz na miejscu, zbliż się do terminala i podłącz go do sieci chiralnej – potrzebny będzie jeden ładunek znaleziony w pobliżu. Po podłączeniu otwierają się nagrody:
- ⭐ 1 gwiazdka – Otter Hood – fajna czapa, która zwiększa mobilność w wodzie.
- ⭐⭐ 2 gwiazdki – Stun Bomb – porażająca bomba, idealna przeciw mechom i grupom wrogów.
- ⭐⭐⭐ 3 gwiazdki – wersja zdalna tej bomby – sprytne pułapki.
- ⭐⭐⭐⭐ 4 gwiazdki – Bola Stun Gun – to jest petarda do skradania: ciche nokauty, sieć i natychmiastowe unieruchomienie.
- ⭐⭐⭐⭐⭐ 5 gwiazdek – kosmetyczna naszywka – bo nie można mieć wszystkiego
Ta bola stun gun to po prostu must-have, jeśli planujesz misje skradankowe lub zależy Ci na ciszy. Poziom 5 to już tylko dodatek wizualny.

Pasjonat gier MMO i typowo społecznościowych aplikacji. Redaktor naczelny portalu Desercik i twórca wielu innych portali nie tylko o grach. Codziennie porusza zagadnienia związane z marketingiem internetowym na swoim prywatnym blogu. Wieczorami czas spędza z córką, a gdy zaśnie zaczynać grać… grać w to co najlepsze.

