Cronos: The New Dawn – Szpital: Jak rozwiązać zagadkę ołtarza w kaplicy?

Cronos: The New Dawn to survival horror, w którym każda lokacja wymaga od gracza nie tylko sprytu, ale też przygotowania na niespodziewane spotkania z wrogami. Jednym z najbardziej wymagających momentów w grze jest szpital w sektorze A-0, gdzie czeka na Ciebie zarówno trudna walka, jak i logiczna zagadka powiązana z kaplicą i ołtarzem. W tym poradniku przeprowadzimy Cię krok po kroku przez wszystkie etapy, podpowiemy, jak radzić sobie z wrogami, a także wskażemy, jak zdobyć wyjątkowe przedmioty, które łatwo przeoczyć.

Po ukończeniu wcześniejszych misji Twoim kolejnym celem jest dotarcie do Szpitala w sektorze A-0. Droga do niego nie jest długa, ale napotkasz tu jedne z najtrudniejszych przeciwników w grze, więc warto się odpowiednio przygotować.

Po wejściu do szpitala, po prawej stronie znajduje się kaplica, w której znajdziesz stację zapisu gry oraz stanowisko robocze. Na pierwszy rzut oka wszystko wygląda standardowo, jednak sporo graczy gubi się przy ołtarzu po prawej stronie pokoju. W tym miejscu trzeba wykazać się sprytem i logicznym myśleniem, aby rozwiązać zagadkę i otworzyć drzwi obok ołtarza.

Jak rozwiązać zagadkę ołtarza w kaplicy?

W szpitalu Twoim zadaniem jest zdobycie trzech formuł potrzebnych do wytworzenia toksyny. Kolejność ich zdobywania jest ustalona, więc nie da się ominąć etapów.

Podczas poszukiwania pierwszej formuły napotkasz dużego wroga patrolującego korytarz. To znak, że jesteś blisko pierwszego elementu zagadki związanego z ołtarzem. Walka może być trudna, ponieważ niektóre pomieszczenia są wypełnione groteskowymi istotami. Warto przy tym zbierać Energię, którą uzyskuje się zarówno po pokonaniu przeciwników, jak i rozbijając drewniane skrzynki. Energia jest kluczowa do późniejszych ulepszeń.

Zdobycie kodu do gabinetu dyrektora

Na chwilę odłóż główny cel i udaj się do pokoju personelu. Tam znajdziesz kod do gabinetu dyrektora – 9509. Po wyjściu z pokoju skręć w prawo i kieruj się do gabinetu dyrektora. Po wpisaniu kodu uzyskasz dostęp do głównego pomieszczenia, gdzie po lewej stronie znajdziesz Puchar (Chalice) – pierwszy element potrzebny do dalszej zagadki.

Co zrobić z Kielichem?

Mając już pierwszy Kielich i Kartę Dostępu, należy udać się do Bloku Operacyjnego, który znajduje się w Skrzydle B. Być może wcześniej natrafiłeś na drzwi Bloku Operacyjnego, ale brak karty wymuszał podążanie główną ścieżką fabularną.

Po wejściu do Bloku Operacyjnego czeka Cię sporo wrogów leżących na ziemi, którzy ożyją, gdy się zbliżysz. Kieruj się do końca pomieszczenia, gdzie trzeba będzie przesunąć metalową szafę, aby dostać się dalej. W środku znajdziesz kota oraz Vasculum obok okna.

Zabierz oba naczynia z powrotem do kaplicy i umieść je na ołtarzu, aby zdobyć Klucz do zaplecza kaplicy. Użyj klucza, aby otworzyć drzwi obok kaplicy – w środku znajdziesz mnóstwo zasobów oraz broń Mace JER-5120, czyli strzelbę dwulufową, której łatwo przegapić, jeśli skupisz się tylko na głównym wątku fabularnym.

Może Cię zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *