Rozszerzenie Claws of Awaji do Assassin’s Creed Shadows wprowadza nie tylko nowe wątki fabularne i wyzwania, ale także ciekawą aktywność poboczną związaną z tradycyjną sztuką malarstwa japońskiego – Sumi-e. Już w podstawowej grze mogliśmy odwiedzać punkty widokowe, by uchwycić piękno otaczającego świata, ale w dodatku system ten nabiera nowego znaczenia.
Tutaj bowiem malowanie krajobrazów wiąże się z opcjonalnym zadaniem pobocznym „Painting Memories”, które otrzymujemy od postaci Junjiro. Wątek ten nie tylko pozwala na chwilę wytchnienia od brutalnych walk i skradania, ale również podkreśla symbolikę dzielenia się pięknem świata z innymi. Ukończenie wszystkich obrazów nagradzane jest osiągnięciem „Breathtaking”, a także wyjątkową pamiątką od samego Junjiro.
W tym poradniku znajdziesz dokładny opis, jak rozpocząć misję, gdzie znajdują się wszystkie punkty Sumi-e na wyspie Awaji i jakie nagrody czekają na gracza.
Jak rozpocząć misję Painting Memories?
Po raz pierwszy wracając do swojej kryjówki po eksploracji wyspy Awaji, spotkasz Junjiro. Ta postać wyraża pragnienie, by osobiście zobaczyć uroki wyspy, jednak Naoe odmawia, tłumacząc, że podróż jest zbyt niebezpieczna. W zamian składa mu obietnicę – przyniesie mu coś, co odda piękno odwiedzonych miejsc. Tak rozpoczyna się wątek Painting Memories, czyli quest, który opiera się na odkrywaniu i malowaniu widoków.
Wszystkie lokalizacje Sumi-e na wyspie Awaji
Na mapie znajdują się trzy kluczowe punkty, w których Naoe może stworzyć obrazy. Każdy z nich związany jest z wyjątkowym krajobrazem i wymaga nieco wysiłku, aby do niego dotrzeć.
1. Izanagi Shrine – serce wyspy
Pierwszy punkt Sumi-e jest praktycznie nie do przeoczenia. Znajduje się w samym centrum wyspy, w pobliżu znacznika Izanagi Shrine. Gracz odwiedza to miejsce podczas głównego wątku fabularnego, więc malowanie tutaj jest naturalnym etapem podróży. Obraz przedstawia majestatyczne drzewo świątyni, które symbolizuje bogatą historię religijną regionu.

2. Szlak Eshima – widok na morze i Eshima Rock
Drugi punkt malarski znajduje się na północy wyspy, tuż pod zamkiem Iwaya. By się tam dostać, należy podążyć Trail of Eshima, czyli szlakiem pełnym przeszkód wymagających wykorzystania zdolności parkourowych Naoe oraz haczyka z liną. Na końcu trasy czeka spektakularny widok na skałę Eshima i otwarte morze – idealny temat do obrazu w stylu Sumi-e.

3. Szlak Naruto – wiry morskie i górskie ścieżki
Ostatnia lokalizacja znajduje się na południu wyspy, w najbardziej oddalonym rogu mapy. Trzeba przemierzyć Trail of the Naruto, czyli wymagającą, krętą trasę prowadzącą przez górskie szczyty i okolice wraków statków. Po drodze można natknąć się na ukryte skrzynie z łupami oraz opcjonalne cele do eliminacji, które odblokowują się dopiero po ukończeniu głównego wątku. Na końcu ścieżki ukazuje się zapierający dech w piersiach widok wirów morskich Naruto, który Naoe uwiecznia na ostatnim obrazie.

Nagrody za ukończenie Painting Memories
Każdy obraz w stylu Sumi-e staje się unikatową dekoracją kryjówki Naoe – można je zawiesić na ścianach, wcześniej przygotowanych w trybie budowania.
Po ukończeniu wszystkich trzech obrazów i powrocie do Junjiro, ten reaguje z wielkim entuzjazmem. W ramach wdzięczności przekazuje Naoe własne dzieło – Junjiro’s Painting, przedstawiające trzy postacie cieszące się wspólnym życiem w duchu znalezionej rodziny. Również ten obraz można wykorzystać jako ozdobę w kryjówce.

Na tym jednak nagrody się nie kończą. Za zamknięcie całej misji gracz otrzymuje dodatkowe punkty doświadczenia, a także wspomniane już osiągnięcie „Breathtaking”, dostępne wyłącznie dla posiadaczy DLC Claws of Awaji.
Zadanie Painting Memories w Claws of Awaji to przykład tego, jak twórcy Assassin’s Creed potrafią wpleść wątek artystyczny w opowieść o zabójcach i wojownikach. Choć aktywność wydaje się drobna, pozwala graczowi na chwilę refleksji i zachwytu nad otaczającym światem. Odwiedzenie wszystkich trzech miejsc Sumi-e i powrót z obrazami do Junjiro nie tylko daje nagrody w postaci dekoracji czy osiągnięcia, ale także wzmacnia narrację o wartości wspólnych wspomnień i piękna natury.

Pasjonat gier MMO i typowo społecznościowych aplikacji. Redaktor naczelny portalu Desercik i twórca wielu innych portali nie tylko o grach. Codziennie porusza zagadnienia związane z marketingiem internetowym na swoim prywatnym blogu. Wieczorami czas spędza z córką, a gdy zaśnie zaczynać grać… grać w to co najlepsze.

