W regionie Stone Wave Cliffs twoim głównym celem jest odnalezienie Florrie – niezwykłej skały, która pozwala Esquie nauczyć się pływać. To umiejętność niezbędna, by przekroczyć rozległe wody oddzielające cię od dalszej części kontynentu. Zanim jednak to zrobisz, czeka cię poważna próba: walka z jednym z bardziej niepokojących bossów w Clair Obscur: Expedition 33 – Lampmistrzem. Starcie z nim potrafi być wymagające, ale jeśli zrozumiesz, jak działa mechanika lamp, szybko obrócisz sytuację na swoją korzyść.
Jak pokonać Lampmistrza w Clair Obscur: Expedition 33?
Pod koniec obszaru Stone Wave Cliffs wejdziesz do ciemnego tunelu, w którym lampy zapalają się, gdy tylko przechodzisz obok. Na jego końcu pojawi się cutscenka, a po niej rozpocznie się walka z bossem.
Na początek warto wiedzieć, że Lampmistrz nakłada status Wyczerpania (Exhausted). To utrudniający życie efekt, który blokuje zdobywanie punktów AP, przez co nie możesz używać wielu kluczowych umiejętności. Dobra wiadomość jest taka, że efekt mija po zakończeniu tury postaci, więc da się z tym żyć.
Podczas walki boss gasi wszystkie lampy w pomieszczeniu, a one zaczynają wystrzeliwać świetlne pociski w drużynę. Możesz je unikać, parować lub po prostu zestrzeliwać lampy w swojej turze, by powstrzymać atak. Co jakiś czas Lampmistrz wykonuje też atak z wyskoku, który łatwo przewidzieć i uniknąć.
Najważniejsze: Lampmistrz nie ma odporności na ogień, dlatego umiejętności z efektem podpalenia (Burn) są tu idealne. Utrzymuj stałe obrażenia z czasem, a pierwsza faza walki pójdzie ci błyskawicznie.
Druga faza walki z Lampmistrzem
Gdy zdrowie Lampmistrza spadnie poniżej 10%, pojawi się krótka scenka i walka przeniesie się do nowego obszaru. Od tego momentu boss zaczyna korzystać z dodatkowych ataków.
Najczęściej wykonuje serię uderzeń obiema rękami – musisz unikać lub parować, inaczej oberwiesz solidnie. Co jakiś czas zobaczysz komunikat:
„Lampmaster performs a strange ritual with its lamps.”
To sygnał, że Lampmistrz odprawia rytuał z lampami. Obserwuj kolejność, w jakiej lampy się zapalają, bo musisz zestrzelić je dokładnie w tej samej kolejności. Jeśli pomylisz się choć raz, boss odpali potężny atak obszarowy, który może niemal wykończyć drużynę. Uda ci się za to trafić wszystkie lampy poprawnie – rytuał zostanie przerwany, a Lampmistrz nie wykona ataku.
Trzeba też uważać, gdy Lampmistrz rzuca kulą światła w drużynę. Jeśli jej nie przeskoczysz, cały zespół zostanie uciszony (Silenced) i stracisz możliwość korzystania z umiejętności. Efekt trwa jedną turę, podobnie jak Wyczerpanie z pierwszej fazy.
W końcówce starcia boss zyskuje jeszcze latający combo-atak, który wymaga ciągłego uniku i parowania. Utrzymuj presję ogniem, strzelaj w lampy podczas rytuału i nie daj się zaskoczyć jego sekwencjom – wtedy Lampmistrz szybko padnie.

Pasjonat gier MMO i typowo społecznościowych aplikacji. Redaktor naczelny portalu Desercik i twórca wielu innych portali nie tylko o grach. Codziennie porusza zagadnienia związane z marketingiem internetowym na swoim prywatnym blogu. Wieczorami czas spędza z córką, a gdy zaśnie zaczynać grać… grać w to co najlepsze.




