Druga misja kampanii Battlefield 6 – „Skała” – rzuca cię w sam środek akcji jako sierżant sztabowy Simone „Gecko” Espina, członkini elitarnego oddziału Dagger 1-3. Tym razem ekipa zostaje zrzucona za linią frontu, by zniszczyć radar i systemy przeciwlotnicze Pax Armata na wybrzeżu. To zadanie wymaga precyzji, cierpliwości i dobrego oka snajpera.
W trakcie misji możesz zdobyć 3 ukryte nieśmiertelniki, odblokować tło karty gracza Danger Ahead, a po jej ukończeniu otrzymasz nagrodę Standard Issue (postać Pax Armata) i trofeum Efficiency.
Skok nad piekłem
Misja zaczyna się wysoko nad ziemią – siedzisz w samolocie transportowym, a pod tobą błyska ostrzał wroga. Po chwili wyskakujesz ze spadochronem w gęste chmury, a przez dym możesz podziwiać wyspę, która za moment stanie się twoim polem bitwy.
Zaraz po wylądowaniu odwróć się i spójrz w prawo – przy kamiennym bunkrze stoi niebieska skrzynka z pierwszym nieśmiertelnikiem Grigoriosa Kypri. Leży obok niskiego murku, łatwo go przeoczyć, więc warto zbadać teren, zanim ruszysz dalej.
Wsparcie dla Lancer i pierwsze strzały
Podążaj za dowódcą w dół leśnej ścieżki. Po chwili dostajesz zadanie – zdjąć karabin maszynowy obsadzony przez wroga, który ostrzeliwuje drużynę Lancer. Użyj snajperki, celuj spokojnie – strzelec cię nie widzi, więc masz czas, by trafić go czysto w głowę.
Kiedy maszyniści padną, wyczyść teren z pozostałych żołnierzy Pax Armata chowających się za barykadami. Czekaj, aż wychylą się z osłony, i eliminuj ich jednym strzałem.
Atak na stację radarową
Po zabezpieczeniu okolicy ruszacie w górę ścieżką, by dotrzeć do stacji radarowej. Oddział decyduje się przejść tunelami pod ziemią, by zaskoczyć wroga od tyłu. Wewnątrz panuje cisza – można złapać oddech.
W pewnym momencie tunel się rozdziela. Twoja część drużyny skręca w lewo i wychodzi na powierzchnię. Na wzgórzu zajmujesz pozycję snajperską z widokiem na radar. Twoim zadaniem jest usunąć strażników – cierpliwie, po jednym, czekając aż wyjdą z ukrycia.
Następnie przenieś się do wieży obserwacyjnej. Wspinasz się po drabinach, a na dole trwa zasadzka na twoich sojuszników. Z góry masz świetny widok – zdejmuj snajperów, RPG-owców, kierowców ciężarówek z CKM-ami, a nawet śmigłowiec, który zrzuca posiłki. Wykorzystuj system oznaczania celów, by ułatwić drużynie eliminację wrogów.
Gdy teren zostanie oczyszczony, Lancer wysadza radar. Schodzisz z wieży i dołączasz do reszty. Zanim jednak zdołacie ewakuować się, rozpoczyna się ostrzał artyleryjski. Trzeba uciekać do kolejnego tunelu.
Stare tunele i sekrety muzeum
Podążaj za Carterem w głąb podziemi. Celem są teraz dwa działa przeciwlotnicze osłaniające pozycje Pax Armata. Po kilku minutach docieracie do brytyjskiego muzeum wojskowego z czasów II wojny światowej, ukrytego głęboko pod ziemią.
Tutaj możesz zdobyć ukryte osiągnięcie Efficiency – wystarczy zniszczyć 10 manekinów stojących w ekspozycji.
Na stole przy stanowisku radiotelegrafisty błyska drugi nieśmiertelnik – Williama Bridgera. Leży pod czerwoną lampką sygnalizacyjną, więc trudno go przegapić.
W kolejnym pomieszczeniu znajdziesz wyrzutnię z ładunkami odłamkowymi – przyda się w dalszej części. Gdy ruszysz naprzód, światła gasną, a do tunelu wpadają żołnierze Pax Armata. Wybierz, czy chcesz ich zdjąć z dystansu snajperką, czy przejść na karabin szturmowy i rozwiązać sprawę w zwarciu.
Pierwsze działo AAA
Po wyjściu z tuneli Carter prowadzi cię w dół ścieżki nad morzem, aż do pierwszej baterii przeciwlotniczej. Najpierw zdejmij obsługę CKM-u z dużej odległości, a potem powoli oczyść teren.
To trudny fragment – dużo przeciwników i flankujące oddziały. Staraj się utrzymywać dystans i korzystać z przewagi snajpera. Kiedy zrobi się gorąco, zmień broń i walcz z bliska.
Gdy teren będzie czysty, podejdź do działa, podnieś ładunek wybuchowy i ustaw go przy osłonie. Cofnij się, zasłoń i odpal detonator – pierwszy cel zniszczony.
Zaraz po eksplozji Pax Armata rzuca kontratak. Użyj ciężkiego karabinu maszynowego, który wcześniej oczyściłeś, i rozpyl falę wrogów biegnących na twoją pozycję.
Pomoc drużynie Lancer
Po obronie ruszacie dalej w las. W oddali widać dwupiętrowy budynek, gdzie Lancer zostali przyparci do muru. Zajmij pozycję i snajperuj przeciwników przez okna i balkon. Po chwili jeden z twoich towarzyszy kończy sytuację spektakularnie – pocisk RPG rozwala całą konstrukcję.
Zanim ruszysz dalej, sprawdź skład amunicji i apteczek przy ścieżce – przydadzą się. W następnym starciu pojawi się helikopter wroga. Jeśli masz RPG albo granatnik, zdejmij go zanim zdąży wysadzić oddział desantowy.
Przy zejściu po schodach, w kontenerze po prawej stronie, znajduje się trzeci nieśmiertelnik – Sarah Duarte. Obok wisi hełm, więc łatwo go rozpoznać. Jeśli zebrałeś wszystkie trzy, masz zaliczone wyzwanie i zdobywasz Danger Ahead Player Card Background.
Ostatnia bateria i ewakuacja
Z drużyną ruszasz w stronę drugiego działa przeciwlotniczego. Starcie przebiega podobnie jak wcześniej – dużo wrogów, mocne pozycje i konieczność zachowania dystansu. Eliminuj przeciwników po kolei, dopiero potem podłóż C4 i zrób miejsce na ewakuację.
Gdy teren zostanie zabezpieczony, rzuć granat dymny, by zasygnalizować flocie, że Dagger 1-3 jest gotowe do zabrania z wyspy.
Tak kończy się misja „Skała” – intensywna, pełna taktycznej gry snajperskiej i klimatu infiltracji. Kolejny przystanek: Operacja Gladius.

Pasjonat gier MMO i typowo społecznościowych aplikacji. Redaktor naczelny portalu Desercik i twórca wielu innych portali nie tylko o grach. Codziennie porusza zagadnienia związane z marketingiem internetowym na swoim prywatnym blogu. Wieczorami czas spędza z córką, a gdy zaśnie zaczynać grać… grać w to co najlepsze.






