Trzecia misja kampanii Battlefield 6 – „Operacja Gladius” – przenosi cię w sam środek bitwy o Gibraltar. Wcielasz się w sierżanta sztabowego Dylana Murphy’ego, który bierze udział w ogromnym desancie morskim, mającym raz na zawsze wypchnąć Pax Armata ze „Skały”.
Podczas misji możesz zdobyć 3 ukryte nieśmiertelniki, a po ich zebraniu odblokujesz ikonę karty gracza Elite Raider. Za ukończenie misji otrzymasz także tło karty Raging Waters oraz trofea Rock of Gibraltar i Deep-Six.
Szturm na plażę
Misja startuje ostro – siedzisz za działkiem na pokładzie pojazdu desantowego AAV, który mknie w stronę plaży pod ostrzałem. Masz dwa tryby ognia: karabin maszynowy do piechoty oraz ciężkie działo do niszczenia pojazdów pancernych.
W pewnym momencie jeden z okrętów eksploduje, a twoi towarzysze ostrzegają przed minami morskimi. Szukaj czerwonych światełek dryfujących w wodzie i strzelaj zanim pojazd do nich dopłynie. Zniszczenie trzech min da ci ukryte osiągnięcie Deep-Six.
Gdy desant dociera bliżej brzegu, w oddali widać umocnienia wroga na klifach. Strzelaj do oznaczonych celów – na tym etapie wszystko, co się rusza, to przeciwnicy.
Walka o przyczółek
Po wylądowaniu zaczyna się prawdziwe piekło. RPG-i, CKM-y i bunkry Pax Armata zasypują plażę ogniem. Używaj ciężkiego trybu ognia, by zniszczyć stanowiska oznaczone przez oddział. Twoi towarzysze będą podpowiadać, gdzie znajduje się zagrożenie.
W trakcie szturmu jeden z pojazdów konwoju zostaje trafiony, a ranni żołnierze są ewakuowani do twojego AAV. Wkrótce potem zawala się wielopiętrowy budynek, a ekran robi się czarny – po chwili budzisz się w środku miasta, pomagając rannemu koledze.
Kierunek: Ratusz
Po przerywniku filmowym wychodzisz z pojazdu na parking. Po prawej stronie ulicy działa stanowisko przeciwpancerne Pax Armata – zniszcz je jak najszybciej, zanim uszkodzi konwój.
Po oczyszczeniu terenu zbierz amunicję i przeszukaj pole walki. Zanim ruszysz dalej, podejdź do stanowiska karabinu maszynowego po lewej stronie – na skrzyni z amunicją, przy schodach, leży pierwszy nieśmiertelnik – Gino Galli.
Kiedy pojazd ruszy w głąb miasta, z dachów zaczynają spadać pociski RPG. Twój AAV dostaje mocno w kość – użyj narzędzia naprawczego, żeby przywrócić go do pełnej sprawności. Potem konwój przemieszcza się w wąskie uliczki pełne oporu wroga.
Trzymaj się blisko pojazdu, korzystaj z niego jako osłony i zasłaniaj się, gdy przeładowujesz. W jednej z alejek pojawi się czołg blokujący drogę – zniszcz go przy pomocy RPG-a, wyrzutni przeciwpancernej lub działka stacjonarnego.
Przez ruiny miasta
Kiedy droga zostanie oczyszczona, konwój zatrzymuje się – gruz blokuje przejazd. Wchodzisz z drużyną do zniszczonego apartamentowca, szukając lepszej pozycji obserwacyjnej. Tu na chwilę możesz odetchnąć – nie ma przeciwników.
Na patio, obok stolika z butelkami wina i doniczką, leży drugi nieśmiertelnik – Nina Byrne. Zgarnij go, zanim podejdziesz do drzwi, które twoi towarzysze planują wysadzić.
Po wejściu na punkt obserwacyjny masz widok na ogromny plac przed ratuszem – roi się tam od wrogów. Zanim zdążysz zareagować, drużyna zauważa dramat: MacIntyre, jeden z twoich ludzi, zostaje pojmany i stracony przez Pax Armata.
Odbicie placu
Po egzekucji zaczyna się rzeź. Twoim zadaniem jest oczyścić cały plac z wrogów. Strzelaj z góry, wykorzystując karabiny snajperskie, granaty i wyrzutnie. Trzymaj się lewej strony budynku – znajdziesz tam zamontowane działo przeciwpancerne, które świetnie sprawdza się przeciwko wrogim pojazdom.
Gdy plac zostanie zabezpieczony, rusz do głównego wejścia ratusza.
Ostatni etap: Ratusz
Twoja drużyna ma za zadanie przeszukać ratusz i wyeliminować resztki sił Pax Armata. Od razu po wejściu skręć w lewo do bocznego biura – na ścianie, nad stołem z wbitym nożem, znajdziesz trzeci nieśmiertelnik – Martin Santos.
Jeśli zebrałeś wszystkie trzy, ukończysz kampanijne wyzwanie Operacji Gladius i odblokujesz ikonę Elite Raider Player Card.
Dalsza część misji jest już prostsza, choć niebezpieczna. Przemieszczaj się od pokoju do pokoju, uważaj na zasadzki i nie zapominaj o przeładowaniu po każdej wymianie ognia.
W końcu docierasz do biura, w którym miał być więzień do przesłuchania – okazuje się jednak, że uciekł. Twój zespół kontaktuje się z dowództwem i szykuje do ewakuacji.
Ukończenie misji daje ci trofeum Rock of Gibraltar. Kolejny przystanek w kampanii: Nocny najazd.

Pasjonat gier MMO i typowo społecznościowych aplikacji. Redaktor naczelny portalu Desercik i twórca wielu innych portali nie tylko o grach. Codziennie porusza zagadnienia związane z marketingiem internetowym na swoim prywatnym blogu. Wieczorami czas spędza z córką, a gdy zaśnie zaczynać grać… grać w to co najlepsze.




