Akcja tej misji rozgrywa się w Kairze, w Egipcie, gdzie miasto jest okupowane przez siły Pax Armata. Ty i twoja drużyna działacie we współpracy z egipską armią – celem jest odnalezienie Selima Comnau, dostawcy danych biometrycznych, który posiada krytyczne informacje wywiadowcze. Trzeba działać po cichu: odszukać dane, zabrać je i zniknąć, zanim ktokolwiek się zorientuje, że tam byliście.
W trakcie misji możesz znaleźć cztery nieśmiertelniki. Zebranie wszystkich odblokowuje Urban Sprawl Character Skin. Po ukończeniu misji dostajesz nagrodę Devil in the Dark, a za ukończenie jej wyłącznie przy użyciu pistoletów, noży lub gadżetów odblokujesz ukryte osiągnięcie Sidearm Savant.
Ulice Kairu
Misja zaczyna się w ciężkiej atmosferze. Twoja drużyna jedzie przez zrujnowane ulice Kairu prowadzona przez Al-Khatiba, który później zapewni wam wsparcie dronem. Miasto aż kipi od napięcia – blokady, żołnierze Pax i tłumy protestujących. Wysiadacie na ponurej uliczce, gdzie światło ulicznych lamp co chwilę miga.
Podążaj za oddziałem do włazu prowadzącego do kanałów. Tam aktywujesz noktowizor i otwierasz kratę. Ruszcie powoli w głąb tuneli, nasłuchując rozmów żołnierzy Pax nad wami. Po chwili Carter otworzy drugą bramę, a w końcu dotrzecie do drabiny prowadzącej na powierzchnię.
Po cichu przez miasto
Po wyjściu na powierzchnię trzymaj się cienia – każde wykrycie kończy misję niepowodzeniem. Przemieszczaj się od osłony do osłony, unikając światła. Na pierwszym skrzyżowaniu przekradnij się na drugą stronę, bo patrol Pax obserwuje główną drogę.
Dron Al-Khatiba pokieruje was w wąskie alejki, gdzie słychać krzyki i strzały z oddali. W pewnym momencie natrafisz na samotnego żołnierza patrolującego ulice – wtedy automatycznie wyciągasz nóż. Podejdź od tyłu i zlikwiduj go po cichu.
Dalej Carter rozkaże zająć czterech wrogów zagradzających przejście. Celuj w głowę jednego z nich, a resztą zajmie się drużyna. Po chwili dotrzecie do głównej drogi prowadzącej prosto do pałacu, który widać w oddali. Niestety, teren roi się od żołnierzy i pojazdów pancernych.
Kiedy zobaczysz patrolujący wóz opancerzony, dron oznaczy fragment muru, który można wspiąć się niezauważenie. Al-Khatib ostrzeże, że dalej musicie radzić sobie sami.
Wewnątrz pałacu
Pierwsze zadanie: odłączyć zasilanie. Dziedziniec pałacu pełen jest strażników, więc trzymaj się muru i cienia. Gdy dotrzecie do drzwi w piwnicy, wejdź i wyłącz prąd w skrzynce. W tym momencie Carter da sygnał do ataku.
W ciemnościach Pax traci orientację, więc to najlepsza chwila na szybki szturm. Wybiegasz z piwnicy, strzelasz do zdezorientowanych wrogów i przejmujesz ich amunicję. W głównym holu przeciwnicy kryją się za przewróconymi stołami – użyj ciemności na swoją korzyść i zaskocz ich.
Kiedy oczyścisz teren, rusz z drużyną na drugie piętro. W korytarzach szaleje ogień, dym utrudnia widoczność, więc wyłącz noktowizor, jeśli tylko przeszkadza. Na końcu znajdziesz pokój z komputerem i pierwszym kolekcjonerskim nieśmiertelnikiem (Ahmed Gamal) – wisi za zasłoną w łazience.
Po kolejnej wymianie ognia odnajdujecie Selima Comnau. Niestety, jest ciężko ranny i umiera zanim zdradzi jakiekolwiek informacje. Carter szybko orientuje się, że chip z danymi jest ukryty w jego kciuku – twoim zadaniem jest odciąć go i przekazać Lopezowi.
Ewakuacja spod pałacu
Teraz zaczyna się prawdziwe piekło. Górne piętro wali się, a korytarze płoną. Przebij się z drużyną na zewnątrz, eliminując żołnierzy wśród dymu i ognia. W dziedzińcu, pełnym chaosu, używaj komendy Engage, żeby twoi towarzysze oznaczali cele.
Na drodze znajdziesz drugi nieśmiertelnik (Fatma Soliman) – stoi w rogu placu, przy czerwonej skrzynce ze sprayami, obok prowizorycznych bramek do piłki.
Wasz pojazd ewakuacyjny zostaje zniszczony przez helikopter Pax, więc musicie uciekać przez souk – wąski labirynt alej, pełen przeciwników. Helikopter oświetla teren reflektorem, więc chowaj się w przejściach i bramach.
Carter zostaje ranny – oczyść teren, zanim mu pomożesz. W pewnym momencie twoja drużyna zajmuje pozycje: Carter i Lopez na piętrze, ty i Gecko walczycie na dole. W jednym ze sklepów z ubraniami, na biurku przy plecaku, znajdziesz trzeci nieśmiertelnik (Nikola Vukovic).
Ostatni bastion
Po dotarciu na rynek rozpoczyna się finałowa walka. Snajper trafia Lopeza, ale Gecko natychmiast go eliminuje. Twoim zadaniem jest utrzymać pozycję, dopóki nie nadejdzie wsparcie.
Wróg rzuca kolejne fale piechoty i pojazd z karabinem maszynowym. Najpierw zlikwiduj strzelca, potem skup ogień na grupach wrogów. Używaj systemu oznaczania celów, żeby drużyna reagowała szybciej.
Kiedy sytuacja trochę się uspokoi, Carter prowadzi cię do piwnicy w sklepie – tam na ścianie, przy plakacie propagandowym, wisi czwarty nieśmiertelnik (Kim Brooks). Zbierając go, kończysz kampanijne wyzwanie i zdobywasz Urban Sprawl Character Skin.
W piwnicy znajduje się też RPG – przyda się, bo helikopter wkrótce wraca. Wejdź na piętro i strzel, gdy masz czyste okno lub drzwi. Trzeba trafić go trzy razy, a jeśli zabraknie amunicji, możesz wrócić do piwnicy po zapas.
Po trzecim trafieniu śmigłowiec eksploduje w powietrzu i spada na ulice Kairu. Krótka scena pokazuje przyjazd konwoju ewakuacyjnego – misja Nocny najazd kończy się, a kolejna na liście to No Sleep.

Pasjonat gier MMO i typowo społecznościowych aplikacji. Redaktor naczelny portalu Desercik i twórca wielu innych portali nie tylko o grach. Codziennie porusza zagadnienia związane z marketingiem internetowym na swoim prywatnym blogu. Wieczorami czas spędza z córką, a gdy zaśnie zaczynać grać… grać w to co najlepsze.






