Misja Bez snu w Battlefield 6 wrzuca cię prosto w sam środek miejskiego piekła. Tym razem wcielasz się w sierżanta HAZ Cartera, twardego dowódcę oddziału Dagger 1-3, który ma już niejedno starcie za sobą. Carter to gość od zadań specjalnych – dobrze czuje się w ciasnych korytarzach i chaotycznych wymianach ognia. W tej misji będzie musiał wykorzystać każde swoje doświadczenie, bo sytuacja w Nowym Jorku dosłownie wisi na włosku.
Początek misji – Brooklyn płonie
Na starcie lądujesz śmigłowcem nad Statuy Wolności, a po chwili ekipa Dagger 1-3 zeskakuje w Brooklyn Heights, gdzie czeka cię spotkanie z sierżantem Acre’em. W jego prowizorycznym HQ dostajesz rozkaz – zlikwidować komórkę Pax Armata ukrywającą się na jednym z bloków. Twój oddział ma wyczyścić teren i umożliwić przechwycenie ich komunikacji.
Zanim jednak ruszysz, warto rozejrzeć się po namiocie – pierwszy nieśmiertelnik Howarda Acre’a leży na stole obok kubka z kawą.
Szturm na siedzibę Pax Armata
Wychodzicie w teren i natychmiast ruszacie za oddziałami sojuszniczymi. Wkrótce wpadacie do kamienicy naprzeciwko celu. Pomagasz Gecko rozwalić drzwi do piwnicy i zdobywasz młot bojowy, którym możesz zabić pięciu przeciwników, żeby zgarnąć trofeum Wygląda jak gwóźdź.
Kolejne piętra to klasyczne miejskie starcia – wąskie korytarze, zasadzki, wrzaski i odgłosy strzałów odbijające się od cegieł. Używaj granatów i termowizora w karabinie M277 – to twój najlepszy przyjaciel w tej misji.
W końcu przebijasz się do centrum dowodzenia Pax, gdzie dowiadujesz się o planie ataku na Nowy Jork. Na ekranie pojawia się Alex Kincaid, który bez wahania przyznaje, że to jego robota. Zanim zdążysz zareagować, pojawia się ostrzeżenie o zbliżających się wrogach. W tym miejscu zgarnij drugi nieśmiertelnik Alexander Kincaid – znajdziesz go za kanapą, przypięty do mapy.
Podziemia i pościg za pociągiem
Schodzisz z drużyną do piwnicy, gdzie okazuje się, że budynek skrywa tajny tunel. Murphy otwiera właz pod łóżkiem i ruszacie w mrok, pełen pułapek laserowych i uzbrojonych patroli. Każdy zakręt może skończyć się wymianą ognia, więc trzymaj palec na spuście.
Po chwili docieracie do opuszczonego magazynu, skąd słychać głosy wroga. Twoja ekipa zjeżdża na linach i zaczyna walkę w dymie – warto wtedy wykorzystać termowizję, żeby szybko eliminować przeciwników.
Na końcu tunelu natrafiasz na pędzący pociąg z transportem rakiet. Pax ucieka, więc wskakujesz za kierownicę wojskowego Jeepa i ruszasz w pościg. Trasa jest pełna przeszkód i wybuchów, a dwa wrogie pojazdy z działkami utrudniają sprawę. Po krótkim pościgu obie maszyny się rozbijają, a wy kontynuujecie pościg pieszo.
Zanim ruszysz dalej, zerknij w prawo – w oświetlonym kontenerze znajdziesz trzeci nieśmiertelnik Omar Ashraf. To ostatni przedmiot kolekcjonerski z tej misji, więc przy okazji zaliczasz kampanijne wyzwanie i zdobywasz Gridlock NATO Character Skin.
Budowa, walki i ewakuacja
Kolejny etap to plac budowy pełen wrogów za betonowymi osłonami. Wykorzystuj RPG do czyszczenia skupionych grup i termowizje, żeby zlokalizować snajperów. Po chwili nadlatuje Little Bird, który ma zabrać drużynę, ale zanim do niego dotrzesz, trzeba jeszcze przebić się przez kilka budynków pełnych żołnierzy Pax.
Kiedy teren jest czysty, wskakujesz do helikoptera i odlatujesz – ale to nie koniec.
Most i katastrofa
Z powietrza widzisz, jak myśliwce bombardują pociąg Pax na moście, ale dowództwo nie ma pewności, czy systemy rakietowe zostały zniszczone. Ty i Murphy zostajecie zrzuceni na miejsce, by to sprawdzić.
Wśród płonących wagonów zbierasz M320A1 i przebijasz się przez resztki oddziału Pax. Używaj Engage Ready, żeby oznaczać cele dla wsparcia – widoczność w dymie jest tragiczna.
W jednym z wagonów znajduje się panel sterujący transmisją rakietową. Carter próbuje przerwać sygnał, ale jest już za późno – mimo zniszczenia większości wyrzutni, kilka rakiet startuje w kierunku miasta.
Helikopter podlatuje, by ewakuować drużynę, lecz kawałek mostu zawala się i maszyna rozbija się w eksplozji. Carter spada do rzeki.
Epilog
Ekran ciemnieje, a w tle słychać głos Kincaida. Po chwili Carter budzi się na noszach w otoczeniu medyków. Lopez i Murphy meldują, że prezydent USA jest ewakuowany do tajnej kryjówki w Nowym Jorku – co okazuje się kolejnym celem wroga.
Bez wahania Dagger 1-3 kradnie pojazd Pax i rusza w noc. Następna misja to „Moving Mountains” – i wygląda na to, że dopiero teraz zaczyna się prawdziwa wojna.

Pasjonat gier MMO i typowo społecznościowych aplikacji. Redaktor naczelny portalu Desercik i twórca wielu innych portali nie tylko o grach. Codziennie porusza zagadnienia związane z marketingiem internetowym na swoim prywatnym blogu. Wieczorami czas spędza z córką, a gdy zaśnie zaczynać grać… grać w to co najlepsze.





