Avatar Frontiers of Pandora – Błogosławieństwo: Dar Eywy, doki, polana świtu

Zadanie „Błogosławieństwo” w Avatar: Frontiers of Pandora – From the Ashes rozpoczyna się w momencie, gdy sytuacja robi się coraz bardziej niepokojąca. Po wydarzeniach związanych z Etuwą, So’lek postanawia skontaktować się z Almą, licząc, że dowie się czegoś więcej o działaniach ZPZ i ich powiązaniach z klanem Mangkwan.

Niestety odpowiedzi nie są konkretne. Alma nie ma potwierdzenia, czy ZPZ śledzi ruchy Mangkwan, a ich zachowanie wydaje się dziwne nawet jak na realia Pandory. Jedno jest pewne — Sarentu znów muszą działać niemal po omacku. Po zakończeniu rozmowy odblokowuje się nowa misja: Błogosławieństwo, której celem jest odnalezienie Teylana.

Lot do Polany Świtu i pierwsze tropy

Z dostępnych informacji wynika, że Teylan widziany był w okolicach Polany Świtu. Wzywasz ikrana i lecisz w stronę znacznika, przygotowując się raczej na zwiad niż otwartą walkę.

Po dotarciu na miejsce szybko zauważasz, że trafiłeś na obóz klanu Mangkwan.

Centralnym punktem jest prowizoryczne palenisko. Gdy So’lek wchodzi z nim w interakcję i wywołuje Teylana po imieniu, sytuacja gwałtownie się zaostrza.

Starcie z Mangkwanem Hayn

Na wezwanie reaguje najeźdźca z klanu Mangkwan, który bez wahania rzuca się do ataku. To klasyczna walka z rajderem, więc najlepsza strategia to spokój, osłony i cierpliwość. So’lek nie jest jeszcze w pełni sił, więc każdy błąd może kosztować sporo zdrowia.

Gdy Hayne zostanie osłabiony, podejdź i wykonaj cios kończący. W nagrodę otrzymasz nieśmiertelnik, pełniący rolę punktu umiejętności, a dodatkowo odblokujesz nową broń — Wyrzutnię Włóczni, która przyda się w dalszej części zadania.

Dar Eywy i dziwna ścieżka

Teylana nadal nie widać. Ruszasz więc dalej, wspinając się na wzgórze. W pewnym momencie trafiasz na ścieżkę porośniętą biało-niebieskimi kwiatami Tana’ring. So’lek wyraźnie czuje, że coś tu jest nie tak — te rośliny nie powinny pojawić się w tym miejscu.

Podążając za nimi, docierasz do owocu Zeykoma, znanego z wcześniejszych misji. Tym razem jego działanie jest inne: So’lek na stałe zwiększa maksymalne zdrowie o jeden segment. To właśnie prawdziwe Błogosławieństwo Eywy.

Chwilę później przez radio odzywa się Teylan. Jak zwykle działa impulsywnie — podążył tropem wroga aż do ogromnego kompleksu ZPZ na wschodnim wybrzeżu i planuje sabotaż. So’lek próbuje go przekonać, by poczekał, ale Teylan już podjął decyzję.

Cicha infiltracja Port Echo

Nie widząc innego wyjścia, wzywasz ikrana i lecisz do Portu Echo na Rubieżach, dużej placówki ZPZ. Otwarte starcie to proszenie się o kłopoty, dlatego najbezpieczniejszą opcją jest skradanie.

Trzymaj się lewej strony kompleksu, obejdź go od tyłu i dotrzyj do doków. Następnie przedostań się na wyższy poziom, gdzie zauważysz ogromny ładunek unoszący się na wodzie. Zanurkuj przy jego froncie — znajdziesz tam ukryte wejście, idealne do cichego przedostania się do środka.

Po wejściu wspinasz się wyżej i trafiasz na panel sterowania. Aktywuj go, by otworzyć drzwi ładowni, a następnie kieruj się przez czerwone drzwi w głąb kompleksu. Tam w końcu spotykasz Teylana.

Nowy nóż i plan sabotażu

Teylan wygląda na wyczerpanego i wyraźnie poturbowanego. So’lek nie kryje złości, ale szybko przechodzi do rzeczy. Teylan zauważa nowy nóż So’leka i bez pytania zaczyna przy nim majstrować.

Po chwili pokazuje efekt — zmodyfikowany nóż, który można ładować i wykorzystywać do przeciążania systemów ZPZ. Z zewnątrz wygląda identycznie, ale jego funkcjonalność otwiera zupełnie nowe możliwości.

Sabotaż silników ZPZ

Przed tobą znajduje się panel — użyj nowego noża, by go przeciążyć i otworzyć dalszą drogę. Zjeżdżasz w dół szybem windy, wybijasz kratę wentylacyjną i zaczynasz eliminować żołnierzy ZPZ.

Pierwszego w korytarzu zdejmij finiszerem, zanim zdąży podnieść alarm. W kolejnym pomieszczeniu znajdują się dwa silniki, które musisz zniszczyć. Najpierw oczyść teren z przeciwników, a potem podejdź do zaworów po obu stronach, by je przeciążyć.

Gdy silniki się otworzą, wrzuć do środka granaty wybuchowe. W rogu pomieszczenia znajduje się mały schowek, w którym możesz uzupełnić zapas ładunków.

Po sabotażu kompleks zostaje postawiony na nogi. Na drodze staje jeszcze Mangkwan Uknam, ale tym razem jesteś już przygotowany. Po zwycięstwie zdobywasz kolejny nieśmiertelnik.

Zniszczenie doków ZPZ

Wracasz windą na górny pokład, gdzie ZPZ mobilizuje wszystkie siły. Plan Teylana idzie jednak dalej — celem jest zrównanie całej bazy z ziemią, żeby wysłać jasny sygnał.

Musisz:

  • zniszczyć zaparkowane statki,
  • rozsadzić systemy elektryczne,
  • wysadzić zbiorniki paliwa.

W pobliżu znajdziesz miniguny przy pojazdach ZPZ, które świetnie nadają się do szybkiego niszczenia infrastruktury i czyszczenia terenu. Zbiorniki paliwa i instalacje elektryczne znajdują się na niższym poziomie doków.

Po wykonaniu wszystkich celów placówka ZPZ zostaje zniszczona.

Spotkanie z Ruchem Oporu

Na zakończenie spotykasz Teylana przy jego ikranie. Wzywasz swojego i razem odlatujecie w stronę kryjówki Ruchu Oporu w górach.

Podążaj za znacznikiem, wejdź do obozu i przejdź głębiej. Uruchomi się scena przerywnikowa, w której Teylan i Alma spotykają się cali i zdrowi. Radość szybko miesza się z troską o pozostałych Sarentu, a So’lek jasno deklaruje, że odnajdzie każdego z nich.

Po zakończeniu scenki zadanie „Błogosławieństwo” dobiega końca, a ty odblokowujesz nową broń — strzelbę.

Może Cię zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *