Event Ukryty Bunkier w ARC Raiders to jedna z tych akcji, które potrafią totalnie zmienić tempo całego rajdu. Raz sobie spokojnie zbierasz loot, a chwilę później widzisz na mapie dziwne symbole anten i zaczynasz się zastanawiać, o co tu chodzi. Wbrew pozorom nie jest to zwykła ciekawostka. Ten event potrafi dać świetne nagrody, ale wymaga też przygotowania, bo bez ogarnięcia dachów, anten i całej procedury wejścia pod ziemię ani rusz. Dlatego warto wiedzieć dokładnie, co robić, zamiast biegać jak kura bez głowy.

Gdzie właściwie jest Ukryty Bunkier i dlaczego jest tak pilnie strzeżony

Mimo że gra nie mówi tego wprost, Ukryty Bunkier to jeden z większych kompleksów podziemnych w Porcie Kosmicznym. Ukrywa się w pobliżu Budynek Odlotów, a gdy event jest aktywny, w okolicy robi się naprawdę niebezpiecznie. To miejsce od początku oznaczone jest jako wysokie ryzyko, ale w trakcie wydarzenia poziom zagrożenia idzie w górę jeszcze bardziej, bo okolice wejść zaczynają patrolować dodatkowe jednostki ARC.

Kiedy podejdziesz wystarczająco blisko, gra wyświetli jasny komunikat, że znalazłeś wejście do Ukrytego Bunkra. Pod ziemią ciągną się długie korytarze łączące strefy Stacja przetwarzania paliwa i Linie Paliwa, więc to nie jest mała dziura, tylko pełnoprawny obiekt militarny. Co ważne, wejść jest kilka, rozmieszczonych w różnych częściach terenu. Niezależnie, które wybierzesz, i tak trafisz do tej samej sieci przejść, więc nie trzeba biegać za jednym konkretnym wejściem.

Jest jednak mały haczyk. Wszystkie wejścia pozostają zaryglowane, dopóki nie aktywujesz anten rozmieszczonych na dachach. I to właśnie jest serce tego eventu.

Jak otworzyć Ukryty Bunkier?

Gdy tylko startuje nowy run, na mapie pojawiają się cztery losowe symbole anten. Zobaczysz je dopiero po wejściu na mapę, bo gra generuje je na bieżąco. Nie da się przygotować trasy z góry, więc pierwsza sprawa to szybkie zlokalizowanie najbliższego symbolu.

Dachy – twoja nowa codzienność

Symbole wskazują anteny, które zawsze stoją na dachach. Jeśli lubisz trzymać się ziemi, to event wymusi na tobie małą zmianę myślenia. Wspinaczka, skakanie po konstrukcjach i używanie ziplines to tutaj chleb powszedni. Część dachów jest wręcz niemożliwa do zdobycia bez lin, więc jeśli widzisz zipline w pobliżu anteny, od razu z niego skorzystaj.

Za każdym razem jak rozpoczynasz rajd lokalizacja anten jest inna.

Warto też pamiętać, że w trakcie tego wydarzenia gra celowo utrudnia życie:

• aktywnych punktów powrotu jest mniej
• nie działają Raider Hatches

Czyli jak popełnisz błąd, to powrót będzie bardziej bolesny niż zwykle. Dlatego najlepiej działać w grupie, dzieląc się antenami, bo przy solo-biegu możesz stracić sporo czasu (albo ekwipunku).

Pierwsza interakcja: nawiązanie połączenia

Po dotarciu na dach możesz wejść w interakcję z anteną. To inicjuje proces nawiązywania połączenia, ale gra nie byłaby sobą, gdyby nie dorzuciła przy tym paczki wrogów. Połączenie wywołuje falę ARC-ów, które musisz wyczyścić, zanim ruszysz dalej. Jeśli olejesz tę część i spróbujesz kliknąć antenę ponownie, nic z tego – musisz najpierw pozbyć się przeciwników.

Druga interakcja: wysłanie sygnału odblokowującego

Gdy teren jest już bezpieczny, możesz aktywować antenę drugi raz. Tym razem wysyłasz sygnał odblokowujący bunkier. To właśnie ta akcja liczy się jako „zrobienie” anteny. I dokładnie to samo trzeba powtórzyć przy wszystkich czterech.

Jeżeli drużyna podzieli się robotą, cały proces idzie naprawdę szybko. Jeśli robisz to solo, lepiej trzymaj tempo, bo event potrafi przeciągnąć cię w najmniej bezpieczne zakątki mapy.

Co dzieje się, gdy wszystkie anteny są aktywowane?

Kiedy ostatnia antena wyśle sygnał, na mapie pojawi się informacja o odblokowaniu Ukrytego Bunkra. Od tego momentu wejścia pod ziemię stają otworem. W środku czeka bardziej rozbudowana przestrzeń niż mogłoby się wydawać z zewnątrz. Korytarze, pomieszczenia techniczne, przeciwnicy i dodatkowe działania do wykonania – ten event nie kończy się na samych antenach.

Ukryty Bunkier potrafi być świetnym źródłem lootu, ale równie łatwo możesz tam utknąć, jeśli nie masz zapasu zdrowia, amunicji albo jeśli drużyna nie trzyma się razem. Przeciwnicy w wąskich przejściach potrafią zrobić siekę, więc uważaj, bo dół bywa zdradliwy.

Był to artykuł z serii: ARC Raiders
Spis treści