W ARC Raiders progres jest kluczowy – każdy wypad na powierzchnię daje nagrody, które wzmacniają twojego raidera w kolejnych misjach. Ale czasami popełnisz błąd przy wyborze umiejętności, zorientujesz się, że wybrałeś nieoptymalną ścieżkę albo po prostu zmienisz styl gry. I tu pojawia się problem – respec w ARC Raiders jest ukryty i dość surowy.

Na chwilę obecną nie ma opcji częściowego resetu umiejętności. Nie możesz po prostu kliknąć przycisku i rozdzielić punktów na nowo. Jedynym sposobem jest pełne wymazanie progresu przez Wyprawy, które resetują twoją postać do poziomu pierwszego i zabierają wszystkie zdobyte umiejętności. To system wymagający, ale ma swoje uzasadnienie.

Zamiast resetować cały serwer i cofnięcia postępów wszystkich graczy, ARC Raiders wprowadza mechanikę prestiżu, podobną do tej z Hunt: Showdown. Chodzi o Wyprawy, czyli wyzwania prestiżowe, które możesz odblokować na poziomie 20. Składają się z pięciu etapów, każdy wymagający określonych materiałów. Po ukończeniu wszystkich etapów możesz wysłać swojego raidera poza Rust Belt, tracąc go na stałe i resetując progres do zera. Całość trwa osiem tygodni, dając graczom 60 dni na ukończenie i „prestiżowanie” konta.

Mimo że progres wraca do zera, zachowujesz wszystkie unlocki, takie jak Tokens, Cred, Decki i podobne. Natomiast Questy, Warsztaty, Inwentarze, Ekwipunek, Monety i poziomy są całkowicie resetowane. Dobra wiadomość jest taka, że Wyprawy nagradzają bonusowym XP, dodatkowymi poziomami i slotami w Ekwipunku, co sprawia, że kolejna rozgrywka po resecie staje się mniej dotkliwa.

W skrócie, ARC Raiders wymusza pełny reset umiejętności, ale robi to w sposób, który pozwala utrzymać wartościowe odblokowania i przyspieszyć dalszy progres, co czyni system surowym, ale w gruncie rzeczy sprawiedliwym.

Był to artykuł z serii: ARC Raiders