Powr贸t na Start to jedno z tych zada艅 w ARC Raiders, kt贸re na pierwszy rzut oka wygl膮daj膮 jak szybka akcja, a potem okazuje si臋, 偶e w艂贸czysz si臋 po ca艂ym 艣wiecie gry z plecakiem pe艂nym farby. Fabu艂a jest prosta: masz oznaczy膰 kilka wybranych miejsc w艂asnym graffiti. W praktyce ko艅czy si臋 to d艂ug膮 wycieczk膮 przez cztery g艂贸wne mapy, wi臋c ca艂o艣膰 zajmuje troch臋 czasu.

Nie jest to zadanie trudne, ale wymaga cierpliwo艣ci, bo ka偶da lokalizacja le偶y w innym zak膮tku gry. Je艣li przechodzisz wszystko solo albo nie znasz jeszcze map, to wygodnie mie膰 taki poradnik, 偶eby nie b艂膮dzi膰 w ciemno.

Poni偶ej masz kompletn膮 tras臋, krok po kroku. Dzi臋ki temu mo偶esz ruszy膰 od razu w odpowiednie miejsca i nie zgubi膰 nawet minuty na szukanie czego艣, co i tak jest ukryte w najmniej oczywistych zakamarkach.

Ca艂a zabawa polega na odwiedzeniu 4 r贸偶nych map, a na ka偶dej z nich musisz znale藕膰 jedno miejsce, kt贸re nadaje si臋 do oznaczenia graffiti. Mo偶esz odwiedza膰 te lokacje w dowolnej kolejno艣ci. Gra nie narzuca 偶adnych limit贸w ani wymaga艅 – wystarczy, 偶e fizycznie dotrzesz na punkt i u偶yjesz interakcji.

呕eby zacz膮膰, wybierz pierwsz膮 map臋, kt贸ra ci najbli偶ej, albo po prostu lecisz wed艂ug tej listy. Wa偶ne jest tylko to, aby trafi膰 dok艂adnie w konkretny element otoczenia, bo gra nie zaznacza tych punkt贸w na kompasie.

1. Pole Bitwy na Terenie Zapory – Wzorzysty Dom

Pierwsza lokalizacja znajduje si臋 na p贸艂nocy mapy. Chodzi o Wzorzysty Dom, czyli budynek, kt贸ry wyr贸偶nia si臋 rozmiarem i charakterystyczn膮 konstrukcj膮. Gdy ju偶 si臋 tam dostaniesz, zejd藕 na poziom gruntu i obejd藕 zewn臋trzne 艣ciany. W pewnym momencie zobaczysz 偶贸艂t膮 ikon臋 interakcji, to w艂a艣nie miejsce, w kt贸rym mo偶esz zostawi膰 swoje graffiti.

Ca艂a trudno艣膰 polega na tym, 偶e Wzorzysty Dom jest spory i 艂atwo okr膮偶y膰 go dwa razy, zanim wypatrzysz w艂a艣ciw膮 艣cian臋. Ale gdy ju偶 zauwa偶ysz 偶贸艂ty znacznik (2), reszta to jedno klikni臋cie.

2. Pogrzebane Miasto – naro偶nik Pogrzebane Nieruchomo艣ci

Druga miejsc贸wka jest bardziej klimatyczna. Musisz dotrze膰 do p贸艂nocno-wschodniej cz臋艣ci Pogrzebane Nieruchomo艣ci. To region, gdzie pe艂no jest zniszczonych budynk贸w i konstrukcji z oczami namalowanymi na 艣cianach.

W艂a艣nie te oczy s膮 twoj膮 wskaz贸wk膮 – znajd藕 budynek, na kt贸rym s膮 wyra藕nie wymalowane聽i podejd藕 blisko, a偶 pojawi si臋 mo偶liwo艣膰 dorysowania kolejnego oka. To tutaj gra pozwala ci zostawi膰 kolejny znak. Mimo 偶e brzmi to banalnie, doj艣cie do tej cz臋艣ci mapy mo偶e chwil臋 potrwa膰, zw艂aszcza je艣li grasz ostro偶nie i przepychasz si臋 mi臋dzy patrolami.

3. Port Kosmiczny – Po艂udniowa wie偶a wykopowa

Trzecia lokalizacja to wyprawa do Portu Kosmicznego. Twoim celem jest Po艂udniowa wie偶a wykopowa, kt贸ra znajduje si臋 w g贸rnej cz臋艣ci mapy. Konstrukcja jest bardzo wysoka, wi臋c trudno j膮 przeoczy膰, ale interakcja nie znajduje si臋 na g贸rze – musisz obejrze膰 po艂udniowo-zachodni膮 podpor臋.

Schodzisz pod wie偶臋, podchodzisz do w艂a艣ciwej podpory, patrzysz na jej podstaw臋 i powiniene艣 zobaczy膰 znajomy 偶贸艂ty znacznik. Klikasz, zostawiasz graffiti i gotowe. To jedno z tych miejsc, kt贸re wygl膮da niepozornie, ale bywa irytuj膮ce, bo 艂atwo obiec ca艂y obiekt i przeoczy膰 t臋 jedn膮 podpor臋.

4. B艂臋kitna Brama – samotna bia艂a wie偶a przy Kompleksie Magazynowym

Ostatnia cz臋艣膰 zadania prowadzi na map臋 B艂臋kitna Brama. Tym razem kierujesz si臋 kawa艂ek na po艂udniowy zach贸d od Kompleksu Magazynowego. Stoi tam pojedyncza, smuk艂a, bia艂a wie偶a – jedyna taka w okolicy, wi臋c szybko j膮 rozpoznasz.

Kiedy podejdziesz do podstawy konstrukcji, zn贸w pojawi si臋 mo偶liwo艣膰 oznaczenia jej graffiti. To ostatni element uk艂adanki – po jego wykonaniu misja jest formalnie uko艅czona.

Gdy pomalujesz wszystkie cztery miejsca, pozostaje tylko zg艂osi膰 wykonanie zadania. I to w艂a艣ciwie tyle – nie musisz wraca膰 do bazy ani przejmowa膰 si臋 ekstrakcj膮. Co wa偶ne, 艣mier膰 w trakcie misji nie resetuje post臋pu, wi臋c nawet je艣li zginiesz po odhaczeniu kt贸rego艣 punktu, gra i tak zapisze go jako zrobiony. Dzi臋ki temu mo偶esz robi膰 wszystko na spokojnie, bez stresu, 偶e jeden nieudany moment cofnie ci臋 na pocz膮tek.

Powr贸t na Start to tak naprawd臋 fajne oderwanie od wiecznego biegania za 艂upem i walki z botami. Troch臋 zwiedzania, troch臋 eksploracji, troch臋 zabawy w miejskiego artyst臋. D艂u偶y si臋 tylko dlatego, 偶e punkty le偶膮 w czterech r贸偶nych mapach, ale przynajmniej przy okazji poznajesz sporo miejsc, kt贸re normalnie m贸g艂by艣 pomin膮膰.

By艂 to artyku艂 z serii: ARC Raiders
Spis tre艣ci