W świecie ARC Raiders Ziemia przyszłości to nieprzyjazna pustynia, pełna ruin i pozostałości dawnej cywilizacji. Mimo to wciąż można tu znaleźć cenne surowce i przedmioty, które mieszkańcy Speranzy wykorzystują do przetrwania. Wśród zniszczonych budynków i starych konstrukcji często trafisz na zablokowane drzwi, za którymi kryje się coś wartego zachodu. A jeśli grasz wystarczająco uważnie, możesz trafić na naprawdę rzadki łup.

Jednym z takich miejsc jest Wieża Kontrolna na Polu Bitwy na Terenie Zapory. W jej górnych partiach znajduje się zabezpieczone pomieszczenie, które można otworzyć tylko przy pomocy omawianego klucza. Droga do niego nie jest prosta – po drodze czekają pułapki, wieżyczki i patrole ARC, więc przygotuj się na walkę.

Jak zdobyć klucz do Wieży Sterowania na Zaporze?

Klucz do Wieży Kontrolnej to rzadki drop, który może wypaść z łupów w trakcie rajdu. Nie ma gwarantowanego miejsca jego pojawienia się, więc musisz liczyć na trochę szczęścia i konsekwentnie przeszukiwać industrialne strefy na Polu Bitwy na Terenie Zapory. Jeśli jednak nie udało ci się znaleźć klucza samodzielnie, jest inny sposób. Możesz go otrzymać jako nagrodę od Shani w dziale Security, po ukończeniu zadania Tryplet. To pewna metoda zdobycia klucza bez konieczności zdawania się na RNG, więc jeśli chcesz odblokować Wieżę szybko, po prostu zrób ten quest.

Gdzie znajduje się Wieża Kontrolna?

Wieża Kontrolna to ogromny budynek, który dosłownie dominuje nad całą mapą. Znajduje się w strefie badań i administracji na środku Pola Bitwy na Terenie Zapory. Już z daleka zobaczysz jej charakterystyczną sylwetkę – to ogromna konstrukcja z licznymi rurami, platformami i linami zjazdowymi. Jest kilka sposobów, by dostać się do środka, ale najprostsza trasa zaczyna się w północno-wschodnim rogu budynku. To właśnie tam Gorgon – jeden z Łupieżców – odkrył otwarty przewód rurowy, który prowadzi bezpośrednio w stronę pomieszczenia, gdzie użyjesz klucza.

Jak dostać się do środka Wieży?

Kiedy dotrzesz do północno-wschodniego narożnika Wieży, wypatruj szerokiej rury u podstawy konstrukcji. Wejdź do środka i przejdź nią na drugą stronę. Po chwili trafisz do pomieszczenia, w którym znajdziesz linę zjazdową (zipline) – to twoja droga w górę. Wjedź nią na wyższy poziom, aż dotrzesz do drzwi u podnóża głównej wieży. Po wejściu do środka zauważysz kolejną linę, która prowadzi na platformę w połowie wysokości konstrukcji. Tam przesiądź się na trzecią, ostatnią linę, ale uważaj – na trasie rozmieszczone są automatyczne wieżyczki, które potrafią błyskawicznie zdjąć nieostrożnych graczy. Po dotarciu na szczyt zobaczysz stalowe drzwi. Otwórz je i skręć w prawo, ale bądź ostrożny – jak wspomina Gorgon, za rogiem czają się samobójcze jednostki ARC, które potrafią zaskoczyć nawet doświadczonych Raiderów. Po kilku krokach trafisz na zamknięte drzwi. Jeśli masz go przy sobie, możesz wreszcie otworzyć je i zgarnąć nagrodę.

Co znajduje się za drzwiami Wieży Kontrolnej?

Za zamkniętymi drzwiami znajdziesz niewielkie pomieszczenie pełne skrzynek, kontenerów i stołów. Ale nie daj się zwieść – w środku czai się też wieżyczka zamontowana wysoko na ścianie po lewej stronie, więc nie wbiegaj bez planu. Najlepiej od razu schowaj się za osłoną i zniszcz ją z dystansu. Kiedy oczyścisz pomieszczenie, przeszukaj wszystko bardzo dokładnie. Najbardziej wartościowe przedmioty często leżą na blatach stołów, nie w skrzynkach. Gorgon twierdzi, że właśnie tam znalazł skomplikowane części broni, jedne z najcenniejszych materiałów w całej grze. Nie zapomnij też o najważniejszym: zawsze chowaj najdroższy łup do bezpiecznej kieszeni, żeby nie stracić go przy ewentualnej śmierci. W ARC Raiders liczy się nie tylko to, co znajdziesz, ale przede wszystkim to, co zdołasz wynieść żywy z pola bitwy. Klucz do Wieży Kontrolnej to jeden z najbardziej pożądanych przedmiotów na Polu Bitwy na Terenie Zapory. Sama droga na szczyt jest pełna niebezpieczeństw – rury, zjazdy, drony, wieżyczki, ale nagroda w środku w pełni wynagradza wysiłek. Jeśli jeszcze nie udało ci się go zdobyć, ukończ zadanie „The Trifecta”, a Shani wręczy ci klucz jako gwarantowaną nagrodę. Potem już tylko pozostaje wspiąć się na górę, otworzyć drzwi i zabrać to, co najlepsze – zanim zrobią to inni Łupieżcy.

Był to artykuł z serii: ARC Raiders
Spis treści