ARC Raiders – klucz do archiwum w Stella Montis: jak zdobyć, gdzie wykorzystać

Stella Montis, nowa mapa w ARC Raiders, to prawdziwy labirynt pokoi i tuneli, w którym łatwo się pogubić, ale kiedy już ogarniesz układ pomieszczeń, w mig wypełnisz swój ekwipunek epickimi przedmiotami. Ta odosobniona placówka ukryta w górach nie służyła tylko badaniom – była też schronieniem dla ludzkości na wypadek apokalipsy, wyposażoną w sejfy nasion i archiwa kultury, które miały chronić dziedzictwo ludzkości.
Najcenniejsze łupy znajdziesz w archiwach kultury, co ma sens, bo to tam gromadzono największe dzieła sztuki i literatury. W tym poradniku pokażę ci, jak najlepiej wykorzystać klucz do archiwum w Stella Montis, w tym jeden sprytny, ukryty tunel, który prowadzi bezpośrednio do archiwów.
Gdzie użyć klucza do archiwum?
Na początek wybierz mapę Stella Montis i pamiętaj, żeby przechowywać klucz w Bezpiecznej Kieszeni, bo będzie ci niezbędny do wejścia. Pomieszczenie jest dość duże i może dać naprawdę dużo łupów, więc warto mieć augment lootu, który pozwoli ci nosić więcej przedmiotów.
Jak dostać się do archiwów kulturalnych?
Masz dwa proste sposoby na dostęp do archiwów, oznaczone na mapie strzałkami. Najfajniejszy jest ukryty tunel od zachodniej strony mapy – prowadzi prosto do środka i omija większość patrolujących ARCs.
Jeśli wylądujesz w centralnej części mapy lub po jej zachodniej stronie, rusz w stronę strefy komunikacyjnej. Tam szukaj otworu wentylacyjnego, który prowadzi do tajnego przejścia.
Kiedy wyjdziesz z wentylacji, skręć w prawo i podążaj korytarzem, aż zobaczysz tabliczkę z napisem „Archiwa Kulturalne”. Na końcu korytarza czeka schodami i tyrolki prowadzące na drugi poziom, gdzie znajduje się wejście do archiwów.
Jak użyć klucza do archiwów?
Idź do północno-wschodniego rogu archiwów i znajdź drzwi, które możesz otworzyć kluczem do archiwum w Stella Montis. To wszystko, teraz pozostaje mieć nadzieję, że w pobliżu nie kręcą się inni Łupieżcy. Jeśli chcesz być ostrożny, zamknij drzwi za sobą i ustaw pułapki – Jolt Mines czy Trigger-nades świetnie się sprawdzają.
Warto też zabrać ze sobą Raider Hatch Key, który zwiększy szanse na bezpieczne wydostanie się z archiwów.
Bonus – wygodny spawn
Jest też punkt spawnów w odległości około stu metrów od zamkniętych drzwi. Lądujesz na północnym krańcu archiwów, zjeżdżasz na zipline, skręcasz w lewo i jesteś pod drzwiami – szybki, wygodny start do łupienia.
Ostrzeżenie dla śmiałków
Pamiętaj, że archiwa to niebezpieczne miejsce, pełne wrogich ARCs. Zazwyczaj znajdzie się tam przynajmniej jeden Siekacz, więc wchodź z rozwagą i przygotuj się na walkę.








