W świecie Absolum nie brakuje wymagających bossów, ale Azra, The Sun King, to absolutnie największe wyzwanie pierwszej połowy gry. Jest ostatnim przeciwnikiem, z którym przyjdzie ci się zmierzyć w Grandery, a jego walka wymaga nie tylko refleksu, ale też przemyślanej strategii.

W tym poradniku znajdziesz wszystko, co musisz wiedzieć o pokonaniu Azry – od najlepszej trasy, przez szczegółowy opis jego ataków, aż po nagrody, które zdobędziesz po zwycięstwie. Przygotuj się na trudną walkę, bo czeka cię długa droga i nieprzewidywalne starcia.

Najlepsza trasa do Azry

Chociaż w Absolum możesz teoretycznie wybrać dowolną drogę, optymalna ścieżka pozwala zdobyć jak najwięcej ulepszeń przed starciem z królem słońca. Poniżej opisuję trasę, którą osobiście polecam:

  1. Mushtroll – na początku podróży zejdź w prawy dolny róg mapy. Znajdziesz tam blokujący kamień, który trzeba zniszczyć. Po drodze trafisz na Mushtrolla, którego pokonanie daje bonusową zdolność z puli inspiracji.
  2. Rudolf, Captain of Stonedale – zamiast iść dolną ścieżką po obozie Mushtrolla, wybierz most. Tam napotkasz Rudolfa, którego pokonanie pozwoli wzmocnić twoją postać przed dalszą drogą.
  3. The Underking – finałowy boss Grandery, którego musisz pokonać przed dalszą wyprawą na inne kontynenty.
  4. Zafari, the Bandit Queen – aby ją spotkać, zniszcz zablokowane drzwi na jej łodzi i zdobądź część jej skarbów.
  5. The Dead Guardians – po odblokowaniu Yeldrim możesz tam wyruszyć z łodzi Zafari. Ze schronienia w Yeldrim wybierz dolną ścieżkę, aby napotkać strażników.
  6. Morta Mima, the Silver Queen – ostatni boss Yeldrim, który pojawia się, jeśli wybrałeś ścieżkę Dead Guardians.

Uwaga: Yeldrim odblokowuje się dopiero po odwiedzeniu Jaroby przynajmniej raz w trakcie podróży z Grandery.

Walka z Azrą, The Sun King

Starcie z Azrą nie jest łatwe. Jego ruchy są szybkie i zróżnicowane, a on sam korzysta z tych samych rytuałów, co twoja postać, co dodatkowo komplikuje walkę. Azra ma trzy fazy, z których każda posiada własne ataki i pułapki, które mogą utrudnić starcie.

Faza pierwsza

W pierwszej fazie Azra jest bardzo szybki i potrafi zadawać duże obrażenia. Twoim celem jest szybkie budowanie Presji i zadawanie mocnych ciosów:

  • Quick Slice – szybki atak mieczem w szerokim łuku. Odbij lub zablokuj.
  • Purple Wave – Azra wywołuje falę fioletowej energii wokół siebie (nie zadaje obrażeń). Odbij lub zablokuj.
  • Time Slice – Azra wznosi się w powietrze i atakuje cię z góry. Unikaj lub odbij.
  • Power Slice – ładuje atak, a następnie tnie w łuku. Odbij.
  • Next Stage – wskakując w powietrze z mieczem, Azra przenosi cię do kolejnego obszaru. Nawet jeśli odbijesz cios, zostaniesz przesunięty do następnego etapu.

W tej fazie musisz obniżyć jego zdrowie do około połowy, aby przejść do kolejnej fazy.

Faza druga

W drugiej fazie Azra używa rytuałów, które zmieniają jego umiejętności i utrudniają walkę. Niektóre ataki stają się szybsze i bardziej niebezpieczne:

  • Quick Slice – szeroki atak mieczem z przodu. Odbij lub zablokuj.
  • Purple Wave – fala energii w okół Azry. Odbij lub zablokuj.
  • Time Dash – Azra przemieszcza się w wybranym kierunku, zostawiając po sobie echo. Jeśli nie trafia, wykonuje czerwony wskaźnik ataku. Unikaj.
  • Tornado Strike – Azra wskakuje w powietrze i tworzy wirujący atak mieczem. Unikaj, bo zadaje ogromne obrażenia.

Dzięki dobrym rytuałom i ulepszeniom możesz skutecznie ograniczyć obrażenia i zachować przewagę.

Faza trzecia

W trzeciej fazie Azra staje się mistrzem czasu, co widać po jego możliwościach przywracania przeciwników i tworzenia dodatkowych ataków:

  • Time Dash i Tornado Strike – ulepszone wersje poprzednich ataków.
  • Time Stop – Azra może zatrzymać czas, a następnie uderzyć cię z ogromną siłą.

Najważniejsze w tej fazie jest utrzymywanie dystansu i wykorzystywanie każdego momentu, gdy Azra jest odsłonięty, aby zadawać obrażenia i kontrolować tempo walki.

Wskazówki i triki

  • Nie daj mu manę – im więcej obrażeń zadajesz, tym mniej Azra może używać swoich rytuałów.
  • Ściany jako sojusznicy – odbijając Azrę od ścian, możesz go ponownie trafić i utrzymać Presję.
  • Obserwuj rytuały – wiedza o tym, jakie rytuały aktywuje, pozwala unikać obrażeń.
  • Zachowaj dystans – przy ataku Tornado Strike twórz przestrzeń, aby nie stracić dużej ilości zdrowia.

Nagrody za pokonanie Azry

Po pierwszym pokonaniu Azry zdobędziesz rytuały czasowe, które możesz używać w każdej kolejnej rozgrywce. Otrzymasz też sporo Radiance, co pozwoli na dalsze ulepszanie postaci, oraz osiągnięcie za pokonanie Azry wybraną postacią.

W dalszej części przygody czeka cię starcie z Absolumem – bogiem-odrodzeniem wrogów i prawdziwym wyzwaniem dla każdej postaci. Twoja praca nie kończy się na Azrze – przygotuj się na kolejne epickie starcia!

Był to artykuł z serii: Absolum
Spis treści