Faction Wars w Skull and Bones coraz bliżej – Ubisoft zdradza szczegóły

Na najnowszym Q&A ze społecznością twórcy Skull and Bones mocno skupili się na tym, co wielu graczy czeka od dawna – czyli na Faction Wars, nowym elemencie endgame’u. Podczas streamu Gabriel Tay, Associate Content Director, opowiadał o filozofii stojącej za tym trybem, o planach na przyszłość i o tym, dlaczego w ogóle musiał on zostać opóźniony.
W skrócie – Faction Wars są już naprawdę blisko ukończenia. Choć pierwotnie miały wystartować w środku sezonu, twórcy uznali, że lepiej poświęcić dodatkowy czas, by przygotować solidne fundamenty pod coś większego. Gracze po wybraniu frakcji będą mogli wyruszyć na indyjski ocean, by bronić wybranych terenów albo przejmować kontrolę nad nowymi obszarami. Co ważne – system nie ogranicza się wyłącznie do PvP, bo na progres frakcji i zdobywanie zasobów będą wpływać także aktywności PvE.
Gabriel Tay zdradził też, że w przyszłości twórcy chcą rozszerzyć wojny frakcji o dodatkowe elementy rywalizacji między graczami – np. starcia na otwartym morzu. Studio eksperymentuje też z pomysłem, by sama mapa świata zmieniała się pod wpływem wyników Faction Wars, co brzmi jak coś, co może nadać grze dużo świeżości i sprawić, że każdy sezon będzie miał unikalny klimat.
Nie zabrakło również ważnej informacji – na razie nie będzie można zmieniać stron konfliktu w trakcie wojny. Ma to zapobiec chaotycznym sytuacjom i sprawić, że wybór frakcji będzie naprawdę znaczący. Jednocześnie twórcy nie chcą zmuszać nikogo do jednego stylu gry – w Faction Wars będzie można wejść zarówno od strony PvE, jak i PvP, w zależności od tego, co kto lubi.
Reszta Q&A dotyczyła m.in. nowego dużego statku wprowadzonego w tym sezonie, systemu Reforge, walk morskich czy nawet zmian pogodowych w postaci nowych „podmuchów” wiatru w Sezonie 2. Zapowiedziano też Seasonal Journey – coś w rodzaju przewodnika, który ma krok po kroku prowadzić graczy przez wszystkie nowości i pokazywać, jak najlepiej w nie wejść.
Na koniec padła najważniejsza data – Faction Wars zadebiutują w październiku, wraz z Year 2, Season 3. Ubisoft oficjalnie potwierdził to w liście od producenta, więc wygląda na to, że oczekiwanie na tę funkcję powoli dobiega końca.






