Roblox bije rekordy – 47 milionów graczy jednocześnie!

Jeśli komuś się wydawało, że Roblox ma już najlepsze lata za sobą, to właśnie dostał mocny dowód, że ta platforma dopiero się rozkręca. W miniony weekend doszło do nietypowego wydarzenia, które sprawiło, że liczba graczy skoczyła do kosmicznego poziomu.
W sobotę, 23 sierpnia, Roblox zanotował rekordowy wynik – aż 47 milionów osób zalogowało się w tym samym czasie, żeby sprawdzić, co się dzieje. Powód? Organizowana przez twórców „admin war”, czyli coś w rodzaju wielkiego pojedynku pomiędzy dwiema grami – Grow a Garden oraz świeżym hitem Steal a Brainrot.
Każda z produkcji walczyła o to, żeby przyciągnąć do siebie jak największą liczbę graczy. I trzeba przyznać – wyszło to fenomenalnie.
Wyniki starcia
- Grow a Garden osiągnęło w sobotę 22 miliony graczy jednocześnie.
- Steal a Brainrot zgromadziło 15 milionów osób.
To naprawdę imponujące liczby, zwłaszcza że mówimy o tytułach dostępnych tylko na jednej platformie. Wystarczy porównać to ze statystykami z tego samego dnia:
- Steam miał w szczycie 37,9 miliona zalogowanych kont, z czego tylko 11,2 mln faktycznie grało.
- Fortnite zgarnął „zaledwie” 1,6 miliona aktywnych w ciągu dnia.
A przypomnę, że Steam to cały ekosystem gier, a Roblox to jedna platforma, na której gracze wybierają konkretne produkcje.
Yeah, roblox’s servers are done for this weekend.
byu/AnywhereIll8032 inroblox
Grow a Garden to gra, w której kupujemy i hodujemy rośliny – w tym rzadkie odmiany dostępne tylko przez ograniczony czas. Nic dziwnego, że gracze masowo logują się, żeby zdążyć je zdobyć, zanim znikną.
Z kolei Steal a Brainrot stawia na zupełnie inną zabawę – łapanie stworów przypominających trochę Pokémony i… podkradanie ich od innych graczy. Pomysł prosty, ale uzależniający, a w połączeniu z rywalizacją napędza prawdziwe tłumy.
Roblox wciąż na topie
To nie pierwszy taki rekord. Już przez całe lato Roblox notował imponujące wyniki – w weekendy regularnie przekraczał 30 milionów graczy. Teraz jednak udało się przebić wszystkie dotychczasowe liczby i pobić własny rekord.
Co ciekawe, na początku roku to Steam chwalił się przekroczeniem bariery 40 milionów użytkowników online dzięki premierze Monster Hunter Wilds. Teraz Roblox pokazał, że potrafi zgromadzić jeszcze więcej, i to bez pomocy głośnej premiery, a jedynie dzięki sprytnej inicjatywie społeczności twórców.
Cienie popularności – bezpieczeństwo graczy
Oczywiście wielka popularność ma też swoją ciemną stronę. Roblox od dawna mierzy się z różnymi kontrowersjami związanymi z bezpieczeństwem swojej społeczności, w której dominują dzieci i nastolatkowie.
Platforma próbuje reagować – niedawno wprowadziła technologię szacowania wieku, która ma pomóc weryfikować, czy użytkownicy faktycznie są w takim wieku, jak podają. Dodatkowo pojawiła się opcja tzw. „zaufanych kontaktów”, czyli możliwość rozmowy bez filtrów tylko z wybranymi osobami.
Weekendowa „wojna” pokazała, że Roblox to nadal gigant, z którym konkurencja musi się liczyć. 47 milionów graczy online to wynik, którego mogą mu pozazdrościć nawet najwięksi gracze na rynku. A skoro społeczność potrafi wygenerować takie zainteresowanie tylko jednym eventem, to aż strach pomyśleć, co będzie, gdy Roblox zorganizuje coś jeszcze większego.






