Dlaczego Dispatch może walczyć o GOTY 2026, mimo że wyszło w 2025 roku

Episodyczna forma Dispatch i moment, w którym kolejne odcinki trafiały do graczy, postawiły grę w dość dziwnej sytuacji, jeśli chodzi o nominacje do The Game Awards. Dla tych, którzy uważali, że tytuł zasługiwał na walkę o Grę Roku, jest jednak dobra wiadomość. Dispatch oficjalnie będzie mogło zostać nominowane ponownie w przyszłym roku.

W rozmowie z Eurogamerem współzałożyciel studia AdHoc, Pieree Shorette, potwierdził, że gra znajdzie się w puli tytułów branych pod uwagę przy wyborze nominacji na The Game Awards 2026. Jak sam przyznał, informację tę przekazał mu bezpośrednio Geoff Keighley. Jednocześnie Shorette nie ukrywał wątpliwości. Zaznaczył, że największym znakiem zapytania nie jest sam regulamin, ale to, czy za jedenaście miesięcy ktokolwiek będzie jeszcze o Dispatch pamiętał.

Teoretycznie więc Dispatch z 2025 roku może walczyć o tytuł Gry Roku 2026, ale praktyka bywa bezlitosna. Wystarczy spojrzeć na los Indiana Jones and the Great Circle. Gra ukazała się zbyt późno, by liczyć się w 2024 roku, a jednocześnie na tyle wcześnie, że podczas tegorocznej gali była już praktycznie nieobecna w dyskusjach.

Sytuacja Dispatch jest jeszcze bardziej nietypowa. Pierwsze odcinki pojawiły się w trakcie okresu kwalifikacyjnego 2025, dlatego gra dostała nominacje do Best Debut Indie oraz Player’s Voice, choć nie wygrała w żadnej z kategorii. Fakt, że tytuł był nominowany w jednym roku, a jednocześnie nadal kwalifikuje się do kolejnego, tylko potęguje zamieszanie wokół zasad.

Dokładna data zamknięcia okna kwalifikacyjnego do The Game Awards pozostaje tajemnicą, ale dzięki Dispatch można wysnuć jeden wniosek. Granica wypada wcześniej niż 12 listopada, bo właśnie wtedy ukazały się dwa ostatnie odcinki pierwszego sezonu. Przy okazji oznacza to potencjalny problem dla GTA 6, które – według obecnych planów – ma zadebiutować 19 listopada 2026 roku, czyli prawdopodobnie już poza limitem.

Co ciekawe, nawet sami twórcy nie do końca wiedzą, jak dokładnie działają te zasady. Shorette przyznał, że zespół był rozczarowany, gdy ogłoszono nominacje na 2025 rok. Liczyli na więcej, mimo że mieli świadomość ryzykownego terminu premiery. Z perspektywy czasu sam przyznał, że było to trochę absurdalne. Osoby, które przyznały Dispatch nominację za debiut, zagrały w najlepszym wypadku połowę gry.

Patrząc w przyszłość, AdHoc ma przed sobą trudne zadanie. Musi nie tylko sprawić, by Dispatch nie zniknęło z pamięci graczy, ale też zmierzyć się z potężną konkurencją. Na horyzoncie są już takie tytuły jak Wolverine, Resident Evil Requiem czy produkcje szykowane przez Xboxa na jego 25-lecie. Do tego dojdą gry, o których dziś jeszcze nikt nie mówi. Rok temu mało kto stawiał Clair Obscur: Expedition 33 w roli faworyta do GOTY 2025, a jednak rzeczywistość szybko zweryfikowała oczekiwania.

W przypadku Dispatch jedno jest pewne. Szansa wciąż istnieje, ale czas i pamięć graczy będą tu równie ważne jak sama jakość gry.

Może Cię zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *