Avatar Frontiers of Pandora – Popiół na wietrze

Dodatek From the Ashes do Avatar: Frontiers of Pandora zaczyna się od zadania Popiół na wietrze, które od razu pokazuje, jak bardzo Pandora ucierpiała po wydarzeniach z głównej kampanii. Wcielasz się w So’leka i praktycznie od pierwszych minut widzisz skutki działalności RDA – spalone lasy, porzucone obozowiska i ślady brutalnych starć. To spokojny początek tylko z pozoru, bo szybko przeradza się w serię walk i eksploracji.
Pierwszy trop – dym nad dżunglą
Po rozmowie z wędrowcami Sarentu decyduje się sprawdzić zagrożenie. Twoim zadaniem jest zejść pod Hometree, dosiąść ikrana i ruszyć na południowy wschód, kierując się smugami dymu unoszącymi się nad koronami drzew. Lot szybko prowadzi do miejsca, które wygląda jak po pożarze totalnym – Dostatek Tkacza zostało obrócone w popiół.

Przeszukiwanie zgliszczy – Dostatek Tkacza
Na miejscu musisz dokładnie zbadać teren. Do zaliczenia etapu potrzebujesz trzech odkryć:
- Martwy direhorse zawieszony w centrum ruin – trudno go przeoczyć.
- Spalone legowisko, znajdujące się nieco z boku, wciąż tlące się w popiele.
- Zniszczone kosze Na’vi, rozrzucone dalej na południe, wśród roślinności.

Po sprawdzeniu tych punktów rusz dalej, przez powalone drzewo, aż trafisz na nieznany symbol wypalony w ziemi. W tym miejscu zaatakują zdziczałe wężowilki – rozpraw się z nimi i zbadaj znak razem z Sarentu.

Rozdzielenie sił i pierwsza poważna walka
Od tego momentu rozdzielacie się, by sprawdzić różne tropy. Ty kierujesz się na wschód, najlepiej lecąc ikranem, żeby zaoszczędzić czas. Gdy miniesz płonące drzewa, przygotuj się na starcie.

W lesie operują oddziały ZPZ, które celowo podpalają okolicę. Na miejscu czekają dwa PZM Pyro oraz kilku żołnierzy piechoty. Możesz spróbować skradania i wyeliminować jednego mecha po cichu, ale reszta raczej wymusi otwartą walkę. Styl przejścia zależy od ciebie – cicho albo na pełnym ogniu.

Ruiny dawnej bazy ruchu oporu
Po oczyszczeniu terenu rusz jeszcze kawałek na wschód, aż natkniesz się na kolejny płonący symbol. Spójrz w stronę klifów i odbij na północ, gdzie znajdują się ruiny starej kwatery ruchu oporu.

Uważaj na ogień przy wejściu. Wyląduj niżej, podejdź pod zapadnięty dach i zejdź do środka. W jednym z narożników znajdziesz związanego martwego wężowilka, a dalej w tunelu natrafisz na broń stworzoną z myślą o Na’vi.

Aktywuj skrzynkę z bezpiecznikami, zbierz amunicję i stąki dapofeta, bo za chwilę baza zostanie otoczona.

Czekają kombinezony PZM, jednostki naziemne oraz Hellhound Veteran Trackers. Część wrogów da się zdjąć z łuku, zanim cię zauważą, ale przygotuj się na kilka fal przeciwników.

Jeśli sytuacja wymknie się spod kontroli, skorzystaj z ukrytego tunelu za rampą wyjściową. To dobre miejsce, by złapać oddech i przeczekać pościg.
Droga do opuszczonej placówki TAP
Po walce ponownie spotkasz się z Sarentu. Kolejny cel to opuszczona placówka TAP. Kieruj się na południowy wschód, aż dotrzesz do zarośniętego wejścia. Sarentu poprowadzi cię wyżej po klifach – resztę drogi pokonaj na ikranie, a potem pieszo.

Po wejściu do środka zaczyna się dłuższa eksploracja prowadząca w stronę dawnego biura Johna Mercera, pełna wspinaczki, pływania i walki z dzikimi bestiami.
Wnętrze placówki i droga do biura Mercera
W środku:
- Zrywaj pnącza blokujące przejścia przy pomocy ataku wręcz.
- Uważaj na trujące rośliny, które wypuszczają gaz – możesz je zniszczyć z dystansu.
- Przywróć zasilanie, płynąc pod wodą zamiast szukać bezpiecznika. Pamiętaj, by regularnie łapać oddech.

Po drodze znajdziesz nagrania TAP, amunicję i zapasy leczenia. Trafisz też do sal z elektryzowaną wodą – wystarczy zniszczyć skrzynkę bezpieczników, by móc przejść dalej.
Pod koniec dotrzesz do starego biura Mercera, gdzie uruchomi się dłuższa scenka fabularna. Po jej zakończeniu opuść placówkę i wróć do domu, kończąc zadanie Popiół na wietrze.






