Phasmophobia – Banshee: jak rozpoznać

Banshee to duch, który działa na własnych zasadach – wybiera sobie jednego gracza i koncentruje się wyłącznie na nim przez całą grę. Nie obchodzi go reszta drużyny i kompletnie ignoruje innych bohaterów w lokacji. To, co naprawdę go interesuje, to zdrowie psychiczne jego celu. Nawet jeśli wszyscy pozostali mają pełną sanity, Banshee zacznie polowanie, gdy tylko wybrany gracz spadnie poniżej 50%. W przeciwieństwie do większości duchów, które patrzą na średnią całej drużyny, on liczy tylko jedną osobę.
Jeżeli cel Banshee chwilowo zniknie z pola widzenia – np. sprawdza skrzynkę czy wóz – duch wybiera sobie tymczasowo innego gracza, aż pierwotny cel wróci do akcji. Gdy uda mu się zabić swoją ofiarę, natychmiast wskakuje na nowego gracza, którego zaczyna śledzić.
Co warto wiedzieć o Banshee?
- Dowody: orb, odciski palców, D.O.T.S.
- Mocne strony: skupia się wyłącznie na jednym graczu, więc reszta drużyny jest względnie bezpieczna
- Słabe strony: charakterystyczne zawodzenia można wychwycić mikrofonem parabolicznym
- Próg polowania: cel z sanity poniżej 50%
- Ukryta zdolność: duch może przemieszczać się po mapie w stronę celu, nawet jeśli jest w zupełnie innym pokoju
- Prędkość poruszania:
- bazowa: 1,6 m/s (taka sama jak gracza)
- przyspieszenie: 2,5 m/s, gdy cel jest w zasięgu wzroku (dla porównania, sprint gracza = 2,5 m/s przez 5 sekund)

Jak rozpoznać Banshee?
- Poluje tylko na jednego gracza, pozostali mogą swobodnie chodzić obok niego
- Sanity wybranego gracza < 50% – to wystarczy, by rozpoczął polowanie, niezależnie od średniej drużyny
- Pojawia się częściej w manifestacjach (ghost events) i podczas nich śpiewa – jeśli cel dotknie ducha, traci 15% zdrowia psychicznego (zamiast standardowych 10%)
- Mikrofon paraboliczny może wychwycić jego zawodzenia, ale zdarza się to rzadko
Z kim można go pomylić?
- Jeśli średnia sanity drużyny jest wysoka, Banshee może wyglądać jak duchy z wczesnego ataku (early hunter): Demon, Mara, Onryo, Raiju, Thaye, Mimik, Yokai
- Może też przypominać duchy wpływające na zdrowie psychiczne: Jinn, Moroi, Fantom, Poltergeist, Yurei
- Mimik może naśladować Banshee, jeśli przejmie jego talenty
Najważniejsze: wszyscy gracze, którzy nie są celem Banshee, mogą się czuć bezpiecznie. Można chodzić tuż obok ducha, a nawet go dotykać – nie ruszy nikogo innego, dopóki jego wybrany gracz nie wejdzie w próg polowania.






