Metroid Prime 4 – jak działają amiibo i jakie bonusy odblokowują

Jeśli od lat śledzisz kosmiczne przygody Samus, to Metroid Prime 4 szybko da ci poczuć ten znajomy klimat. Wracasz do widoku z perspektywy bohaterki, eksplorujesz kolejne rejony galaktyki… a do tego dochodzi całkiem świeża zabawa z amiibo. Każda figurka odblokowuje coś innego, ale nie wszystkie nagrody są dostępne od razu – niektóre wymagają postępu w grze.

Poniżej masz jasne i przejrzyste zestawienie tego, co daje każdy z dostępnych amiibo – zarówno te stworzone specjalnie dla Prime 4, jak i starsze figurki z poprzednich części.

Amiibo dostępne dla Metroid Prime 4 (trzy modele):

  • Samus Aran (Metroid Prime 4 Beyond)
  • Samus i Vi-O-La (Metroid Prime 4 Beyond)
  • Sylux (Metroid Prime 4 Beyond)

Samus Aran – co daje?

Po zeskanowaniu tej figurki otrzymujesz jednorazową dzienną tarczę energetyczną. W praktyce działa to jak awaryjna ochrona – przywraca energię Samus i pochłania 99 punktów obrażeń, zanim zniknie. Po skanowaniu gra zapyta, czy chcesz jej użyć od razu.

Ten model odblokowuje też muzyczny odtwarzacz do jazdy na Vi-O-Li (po przejściu Volt Forge). Na start dostajesz trzy motywy:

  • Motyw Vi-O-Li
  • Motyw Volt Forge
  • Motyw Xeliosa

A kiedy ukończysz grę, wpadną jeszcze dwa dodatkowe kawałki: motyw Metroid Prime i motyw Metroid Prime 4.

Samus i Vi-O-La – nagrody

Tutaj robi się ciekawie, bo ta figurka daje kilka rzeczy naraz.

  • Dostajesz jednorazowe dzienne przyspieszenie regeneracji boosta dla Vi-O-Li (działa tylko w Sol Valley).
  • Odblokowujesz licznik przejechanych metrów, który zaczyna sumować każdy kilometr na twojej futurystycznej maszynie.
  • Co 50 000 metrów otrzymujesz nowy wygląd Vi-O-Li. Łącznie można zdobyć 7 dodatkowych skórek, a z podstawową daje to osiem wariantów wyglądu.

Skórki i dystans potrzebny do odblokowania:

  • Default – dostępna od startu
  • Varia Samus – 50 000 m
  • Sylux – 100 000 m
  • Metroid Prime – 150 000 m
  • Kosmiczny Pirat – 200 000 m
  • Starożytna – 250 000 m
  • Psychiczna Era – 300 000 m
  • Vi-O-La Suit – 350 000 m

Sylux – co daje?

Po zeskanowaniu usłyszysz losowe kwestie Syluxa, ale najważniejszy bonus to pełna, rozszerzona wersja wszystkich scenek z gry dostępna w Galerii. Zwykle trzeba zrobić 100% gry, żeby ją zobaczyć, ale ten amiibo daje dostęp od ręki.

Starsze amiibo z serii Metroid – co odblokowują?

Jeśli masz figurki z wcześniejszych gier, też coś z nich wyciągniesz. Każde takie amiibo po zeskanowaniu odpala jeden z pięciu klasycznych efektów dźwiękowych Metroida – losowo. To drobnostka, ale miły ukłon w stronę fanów.

Obsługiwane figurki to m.in.: Dark Samus, Ridley, E.M.M.I., Metroid, Zero Suit Samus oraz różne modele Samus z serii Smash i Metroid.

Jak skanować amiibo w Metroid Prime 4?

W trakcie gry otwierasz menu (minus), przesuwasz zakładki aż do sekcji amiibo, wciskasz Scan amiibo, przykładzasz figurkę do czytnika NFC i gotowe. Nawet jeśli na ekranie widzisz tylko trzy modele z Prime 4, możesz skanować wszystkie amiibo z serii Metroid.

Może Cię zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *