Tryb turowy w Pillars of Eternity: szybsza i bardziej śmiertelna walka

Pillars of Eternity to RPG, które praktycznie uratowało Obsidian Entertainment – studio w takiej formie, w jakiej je znamy dzisiaj, nie istniałoby bez tego tytułu. Gra powstała dzięki wsparciu fanów i crowdfundingowi, co samo w sobie pokazuje, jak ogromne ma znaczenie dla społeczności.
Teraz, dziesięć lat po premierze, Obsidian udostępnił otwartą betę trybu turowego w Pillars of Eternity. Oryginalnie gra opierała się na walce w czasie rzeczywistym z możliwością pauzy (RTA), ale w Pillars of Eternity 2: Deadfire wprowadzono tryb turowy, który okazał się niezwykle popularny wśród graczy.
Josh Sawyer, reżyser gry i dyrektor projektowy w Obsidian, ogłosił betę w specjalnym wideo i zachęcił fanów do testów oraz dzielenia się opiniami.
Pillars of Eternity nadal się rozwija
Sawyer wyjaśnił, że tryb turowy powstał, bo w Deadfire został bardzo dobrze przyjęty, ale jednocześnie gracze zgłaszali kilka problemów z jego implementacją. Największą bolączką była powolność walk, szczególnie przy dużych grupach wrogów, co w systemie RTA nie było problemem, bo akcje działy się znacznie szybciej.
Aby rozwiązać ten problem, system akcji został zmodyfikowany, tak aby liczba działań przypadająca na turę była powiązana z szybkością postaci, zamiast ograniczać ją arbitralnym limitem rundy. Dodatkowo, walka stała się bardziej śmiertelna – sojusznicy i wrogowie umierają szybciej, co zwiększa napięcie i znaczenie każdej decyzji.
„Darmowe” akcje, takie jak zmiana broni czy picie mikstur, zostały ograniczone do jednej akcji tego typu na turę, aby zapobiec nadużyciom.
Gracze będą mogli swobodnie przełączać się między trybem turowym a RTA, zarówno w menu opcji, jak i przy użyciu skrótu na interfejsie gry.
Co dalej z Pillars of Eternity?
Sawyer wspomniał też o potencjalnym Pillars of Eternity: Tactics, czyli spin-offie w stylu taktycznym. Pierwszoosobowe Avowed odniosło umiarkowany sukces, ale w porównaniu z popularnością The Outer Worlds 2, nie zrobiło aż takiego wrażenia. Co do Pillars of Eternity 3, na razie nie ma konkretów, ale biorąc pod uwagę tempo pracy Obsidian jako producenta AAA, nigdy nie można wykluczyć, że kiedyś pojawi się kolejna odsłona.







